[ X ]
[ X ]
[ X ]
(INTERVIU) Serghei Popovici: A fost un an în care am învățat din provocări și am devenit mai buni datorită dedicației și responsabilizării fiecăruia dintre noi
16 Martie

Interviu cu Serghei Popovici, Director general a Serviciului Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică (STISC), pentru Almanah Politic 2020

Domnule Popovici, anul 2020 a fost unul specific pentru STISC – mai toate structurile guvernamentale au activat preponderent pe online. Cum a reușit STISC să facă față acestei provocări?

STISC a reușit să facă față tuturor provocărilor, în primul rând, datorită lucrului în echipă și gestionării eficiente. Echipa noastră a fost alături de beneficiari, a oferit suportul necesar și a asigurat servicii de calitate, întrucât izolarea și lucrul de la distanță a determinat structurile de stat și nu numai să se adapteze rapid la schimbări pentru a asigura continuitatea activității.

Cred că responsabilitatea și răspunsul prompt la necesitățile beneficiarilor a fost formula de succes ce a menținut activitatea STISC la un nivel înalt și a contribuit la realizarea tuturor obiectivelor în timp oportun.

Ce necesități stringente a scos în evidență pandemia în raport cu domeniile administrate de STISC?

Nu pot să mă pronunț în mod specific în ceea ce ține de pandemie, or necesitățile existente sunt mai degrabă o urmare a procesului de implementare a amendamentelor legislative promovate în ultimii ani în procesul realizării obiectivelor strategiei naționale, aflate în sfera de responsabilitate a instituției noastre.

Domeniile din responsabilitatea STISC au fost cu succes administrate pe toată durata anului, inclusiv am reușit să facem față amenințărilor cibernetice, ce au apărut ca urmare a situației de criză în sănătatea publică.

Veți veni cu careva schimbări în activitatea Dvs. ca urmare a pandemiei?

Misiunea și obiectivele STISC au fost și sunt asigurarea unor servicii eficiente și de calitate, pentru o țară mai prosperă și dezvoltată, inclusiv în domeniul tehnologiilor informaționale și securității cibernetice. Pandemia doar a reiterat importanța automatizării proceselor și utilizării tehnologiilor moderne în structurile guvernamentale. Tind să cred că an de an vom fi mai performanți, mai eficienți și vom reuși să realizăm obiectivele stabilite.

În general, cum a fost anul 2020 pentru STISC?

Anul 2020, mai bune zis situația creată pe parcursul acestuia, a afectat toate aspectele vieții societății. Echipa STISC a fost și ea nevoită să se adapteze noilor condiții survenite în perioada pandemiei, toate dificultățile fiind depășite cu succes, datorită gestionării eficiente a resurselor și a cooperării angajaților, care au avut stabilită ca și prioritate menținerea serviciilor STISC la cel mai înalt nivel, pentru a oferi beneficiarilor noștri suportul necesar. A fost un an în care am învățat din provocări și am devenit mai buni datorită dedicației și responsabilizării fiecăruia dintre noi.

În ce măsură ați reușit să realizați cele stabilite la început de an?

STISC a operat în regim special pentru a asigura atât calitatea serviciilor, cât și siguranța angajaților. Astfel am reușit să realizăm obiectivele stabilite la început de an și, mai mult decât atât, am obținut experiență și am stabilit noi direcții de dezvoltare, am depus muncă asiduă și am consolidat încrederea.

Ce obiective aveți pe termen scurt mediu și lung?

Pe termen lung obiectivul principal e asigurarea beneficiarilor cu servicii eficiente, utile și de calitate.

De menționat este că, în anul curent I.P. STISC a fost desemnată, conform HG.482/2020, centru guvernamental de răspuns la incidente cibernetice, devenind astfel punctul unic de contact și raportare a incidentelor cibernetice identificate în cadrul CERT-urilor departamentale și a altor structuri subordonate. Această decizie oferă noi obiective pe termen mediu, printre care și realizarea unui registru de evidență a incidentelor de securitate cibernetică, asigurarea unei platforme eficiente de comunicare dintre CERT Gov și CERT-urile departamentale. Toate obiectivele derivă din dorința și necesitatea de dezvoltare a societății și prosperității Republicii Moldova.

Ce așteptări aveți de la 2021?

Mă aștept la un an mai prosper și mai pozitiv, în care, datorită lecțiilor învățate în 2020, vom deveni cu toții mai buni, mai eficienți și vom stabili corect obiectivele și prioritățile.

Doresc tuturor un an nou plin de speranțe, bunătate și, neapărat, sănătate.

Inapoi la arhiva noutaților