Unsprezece dintre cele 15 formațiuni politice înregistrate în cursa electorală pe circumscripția națională au cont pe rețele sociale, însă aproape jumătate din ele au fost inactive în perioada analizată, adică 25 ianuarie-24 februarie – arată raportul final, prezentat astăzi de Fundația „Youth Development for Innovation”, ce ține de activitatea concurenților electorali pe dimensiunea online în perioada campaniei electorale, informează CURENTUL.
Potrivit raportului, volumul total al resurselor financiare cumulate și raportate la CEC pentru publicitate prin mijloace electronice a fost 1 346 485,75 lei. Raportul identifică drept lideri la capitolul cheltuieli raportate pentru publicitate prin mijloace electronice: Partidul Șor – 406 578,20 lei, Partidul Democrat – 343 168,80 lei și Blocul ACUM – 303 831,65 lei. Dintre candidații independenți, lideri la capitolul cheltuieli raportate pentru publicitate prin mijloace electronice sunt Palancica Roman, Ghilețchi Valeriu și Patron Alexandrin.
Pe Facebook, cea mai urmărită formațiune politică, care a candidat pentru alegerile parlamentare din 24 februarie 2019, este Partidul “Șor”, urmată de Partidul Liberal și Partidul Nostru.
Pe Odnoklassniki, Partidul Nostru este unica formațiune politică care are grup marcat cu bifa „oficial”. Următoarea formațiune politică este Partidul Socialiștilor.
Dintre cei 200 de candidați monitorizați pe dimensiunea circumscripțiilor uninominale, 126 sunt prezenți pe cel puțin o platformă dintre cele cinci analizate, iar 74 nu pot fi găsiți pe aceste surse. Cei mai mulți dintre candidații examinați dețin un cont de Facebook – 110, urmați de către Odnoklassniki – 49, Instagram – 48, Youtube – 24 și site-uri/bloguri – 5.
Andriana Cheptine