[ X ]
Un nou portal lansat de ADEPT. Vă monitoriza serviciile de gospodărie comunală
21 Mai

Asociația pentru Democrație Participativă ADEPT a lansat, astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, o platformă web dedicată serviciilor de gospodărie comunală din Republica Moldova – www.serviciicomunale.md.

După cum informează CURENTUL, reprezentanții ADEPT au dezvoltat un instrument de măsurare comparativă a performanței administrației publice locale (APL) în furnizarea serviciilor de gospodărie comunală în baza unui set extins de indicatori pentru serviciul de aprovizionare cu apă, canalizare, salubrizare, iluminat public stradal și transport public de pasageri.

„Pornind de la premisa că, calitatea serviciilor de gospodărie comunală este determinată atât de eforturile sustenabile ale autorităților, transparența și eficiența acestora, cât și de cererea din partea comunității – portalul vine să ofere informații bazate pe date cantitative despre toți acești factori, dar și încurajează o mai mare participare a cetățenilor în procesul de monitorizare a performanței APL. Scopul este de a elabora şi promova mecanisme viabile de măsurare a performanţei în furnizarea de servicii publice locale, astfel încât aplicarea sistematică a acestor mecanisme să ducă la creşterea calităţii şi eficienţei serviciilor prestate cetăţenilor. Pe acest portal puteți genera comparații între localități pe diferite servicii sau pe indicatori separați. Toate datele şi informaţiile prezentate pe site reies din datele furnizate de autorităţile locale şi descriu situaţia anului 2017”, spun cei de la ADEPT.

Directorul executiv al ADEPT, Igor Boțan, a menționat că, după ce îi alegem, pe cei care ne primesc votul, e foarte important să vedem cum își îndeplinesc programele, promisiunile.

„Acest lucru am hotărât să-l implementăm în cadrul acestui proiect. Este o platformă pe web dedicată serviciilor pe care autoritățile locale le oferă cetățenilor. Platforma respectivă face parte din eforturile ADEPT de a promova buna guvernare în RM. În cadrul acestui proiect am pus accent anume pe componenta bunei guvernări. Până la urmă, toții înțeleg că putem avea proiecte de țară, însă înțelegem că, dar calitatea vieții depinde de serviciile care le prestează autoritățile locale cetățenilor. Scopul este să apropiem cetățenii de autoritățile locale, să arătam cetățenilor cum se implementează proiectele la nivel local, cum sunt folosiți banii public, banii din granturi”, a precizat Boțan.

La rândul său, directorul de programe, Polina Panainte a menționat că au pornit acest proiect din cauza transparenței reduse la nivelul APL.

„Prin acest portal dorim să publicăm date, anual, despre cum sunt prestate serviciile comune, astfel încât la sfârșit de mandat, un primar să poată exact să spună că atunci când a intrat în funcție situația în localitate a fost așa, iar la sfârșit de mandat lucrurile s-au îmbunătățit de maniera de care o prezintă aceste date. Cetățenii vor avea posibilitatea să vadă cum se descurcă APL, dacă lucrurile se îmbunătățesc sau înrăutățesc”, a adăugat Panainte.

Andriana Cheptine

Inapoi la arhiva noutaților