Un nou sediu al Serviciului pentru preluarea apelurilor de urgență 112 a fost inaugurat astăzi, transmite CURENTUL.
Spațiul total al noului Centru este de 1 295 m2. În prezent, Serviciul 112 asigură un „ghișeu unic” pentru preluarea și gestionarea apelurilor de urgență, coordonarea şi sincronizarea activităților serviciilor specializate de urgență, alertarea şi implicarea simultană a acestora, utilizând funcționalitățile avansate ale sistemului informațional automatizat al Serviciului 112. Timp de doi ani de la lansare, au fost preluate peste 5,3 milioane de apeluri de urgență, în mediu un operator preia 250-300 apeluri pe tură.
În Republica Moldova acest serviciul se bazează pe cea mai avansată soluție tehnică la nivel european, elaborată de compania suedeză „Carmenta”, care este utilizată în prezent doar în câteva țări UE. Sistemul implementat permite ce mai avansată localizare geografică a apelantului și digitizarea tuturor proceselor, ce a ridicat eficiența rețelelor și serviciilor electronice, Serviciul 112 din Moldova fiind inclus în Top 10 țări care au sisteme avansate de localizare a terminalelor mobile ale apelanților în cazurile de urgență, în baza parteneriatelor implementate cu Google Inc. și Apple Inc.
Cristina Parfeni