Reforma Întreprinderii „Calea Ferată a Moldovei”, precum și modernizarea liniilor de cale ferată au fost puse în discuție de Ministrul Economiei și Infrastructurii, Sergiu Railean, cu directorul general interimar al Întreprinderii de Stat Calea Ferată din Moldova, Adrian Onceanu, în cadrul unei ședințe de lucru, transmite CURENTUL.
Ministrul Railean a menționat că odată cu aprobarea noului Cod al transportului feroviar calitatea serviciilor de transport pasageri se va îmbunătăți, iar volumul de marfă transportată va crește.
„Reorganizarea CFM reprezintă un pas important în crearea unui mediu concurențial, echitabil și transparent pentru transportul feroviar. Ne dorim ca procesul de gestionare a infrastructurii și activităților de transport să fie unul transparent și independent. Astfel, cetățenii noștri se vor bucura de servicii calitative, iar antreprenorii vor fi motivați să-și efectueze activitățile operaționale utilizând infrastructura feroviară”, a spus ministrul.
De asemenea, în cadrul ședinței s-a vorbit despre reabilitarea tronsonului de cale ferată – Bender-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești, care are o distanță de aproximativ 233 de km. Valoarea proiectului este de 95 milioane de euro sub formă de credit și va fi implementat cu suportul Băncii Europene de Dezvoltare și Reconstrucție, Băncii Europene de Investiții și Uniunii Europene. Administrația CFM susține că reconstrucția tronsonului va contribui la majorarea vitezei și a volumului de marfă transportată.
Amintim că, Proiectul Codului transportului feroviar a fost aprobat în ședința Guvernului din 10 Iunie și urmează a fi remis Parlamentului spre examinare. Urmare a implementării prevederilor proiectului, va fi creată Autoritatea Feroviară ca instituție de autorizare, supraveghere și control a siguranței în domeniul feroviar. Pentru respectarea prevederilor noului Cod, Calea Ferată din Moldova (CFM) urmează a fi reorganizată în societăți comerciale cu activitatea de bază marfă, pasageri și infrastructură.
Cristina Parfeni