[ X ]
Sistemul de învățământ din Moldova este laic. Toate prevederile Constituției sunt respectate de școlile din stat
25 Octombrie

În contextul participării viceministrului educației Elena Cernei la conferința științifică „Școala și valențele educative ale patrimoniului bisericii ortodoxe din Republica Moldova”, de Academia de Științe a Moldovei și Mitropolia Chișinăului și a Întregii Moldove, Ministerul Educației vine cu anumite precizări.
 
Conform Constituției Republicii Moldova, învățământul de stat este laic, și garantează libertatea  conștiinței, transmite CURENTUL.

De asemenea, în Codului educației al Republicii Moldova se menționează că educaţia se întemeiază pe principii fundamentale, printre care: principiul echităţii; libertăţii de gândire şi al independenţei faţă de ideologii, dogme religioase şi doctrine politice; incluziunii sociale; asigurării egalităţii; recunoaşterii şi garantării drepturilor persoanelor aparținând minorităţilor naţionale, inclusiv a dreptului la păstrarea, dezvoltarea şi exprimarea identităţii lor etnice, culturale, lingvistice şi religioase; principiul învățământului laic.

Ministerul Educației dă asigurări că sistemul de învățământ este creat și funcționează respectând toate prevederile actelor legislative în vigoare, inclusiv a celor menționate mai sus.

În Planul-cadru pentru învățământul secundar general, disciplina ”Religia” are statut de disciplină opțională pentru clasele I-IX, iar procesul educațional este organizat în baza curriculumului aprobat de Consiliul Național pentru Curriculum.

Până a fi inclus în Planul-cadru, fiecare curriculum este examinat de către membrii Consiliului Național pentru Curriculum, aprobat și pus în aplicare prin ordinul ministrului educației. Informăm că, deși la ședința din 8 iunie 2016 Consiliul Național pentru Curriculum a aprobat proiectul curriculumului „Religia. Cultul ortodox”, ministrul educației l-a respins, remițându-l autorilor pentru revizuire. Totodată, ministrul educației Corina Fusu a recomandat grupului de lucru să elaboreze un curriculum pentru disciplina școlară „Istoria religiilor”, obiect opțional ce nu ar încălca legislația și ar satisface necesitățile tuturor cetățenilor, indiferent de apartenența lor religioasă.

Cristina Pendea

Inapoi la arhiva noutaților