[ X ]
[ X ]
[ X ]
Serviciul 112 a recepționat 95 apeluri cu privire la escrocheriile cu cardurile bancare
19 Ianuarie

De la începutul anului, la apelul unic de urgență 112 au fost înregistrate 95 de apeluri privind escrocheriile cu cardurile bancare, transmite CURENTUL.

De regulă, deținătorii de carduri sunt contactați prin intermediul canalelor de comunicare ale rețelelor de socializare, cum ar fi Viber, WhatsAPP, Messenger, Odnoklassniki sau prin intermediul unor numere de telefonie fixă sau mobilă, și se prezintă că fiind angajați ai băncii și se interesează de conturile/cardurile deținătorului de card. Escrocii informează că există o problemă de siguranță, și anume, că s-a încercat spargerea contului, iar pentru a bloca sustragerea mijloacelor bănești solicită date confidențiale sau secrete, cum ar fi parola unică expediată prin SMS la numărul de telefon mobil, codul de securitate (CVV, CVC), data expirării cardului.

Atenție! Datele furnizate sunt utilizate de escroci în mod fraudulos, cu scopul de a sparge conturile și de a sustrage mijloacele bănești!

„Nu divulgați nimănui informații confidențiale de identificare sau confirmare legate de conturile bancare sau cardurile de plată sau aplicația mobilă, cum ar fi, numărul cardului, codul de securitate, parolele unice expediate prin SMS la numărul de telefon mobil solicitate de apelant, oricât de convingător ar putea fi, chiar dacă se prezintă din numele băncii sau din numele organelor de poliție sau vă telefonează prin Viber, WatsApp. Nu aveți încredere, întrerupeți convorbirea imediat și telefonați urgent instituția financiară la numărul indicat pe card pentru a verifica dacă ați fost contactat de angajații băncii. În situațiile în care sunteți victime ale unor astfel de înșelătorii, apelați de urgență numărul unic 112”, menționează serviciul unic de urgență.

Cristina Parfeni

Inapoi la arhiva noutaților