[ X ]
Sergiu Burduja a spus care au fost dificultățile Serviciului Vamal în starea de urgență
2 Iulie

Cea mai mare dificultate în activitatea de zi cu zi a Serviciului Vamal, după instituirea stării de urgență, a fost închiderea posturilor vamale cu Ucraina și România. Aceasta afirmă directorul Serviciului Vamal, Sergiu Burduja, în cadrul unui interviu pentru CURENTUL.

Sergiu Burduja punctează că transportatorii de mărfuri erau nevoiți să stea zile în șir la frontiere.

„Indiscutabil, una dintre cele mai mari dificultăți pentru noi și pentru transportatorii de mărfuri a fost închiderea mai multor posturi vamale la frontiera cu Ucraina și cu România. Nu a fost decizia noastră să sistăm activitatea acestora, cetățenii trebuie să înțeleagă că a fost o măsură importantă pentru gestionarea fluxului de călători la frontieră și prevenirea răspândirii virusului COVID-19.

Mai mult, din cauza măsurilor restrictive impuse de unele state din Europa, transportatorii de mărfuri erau nevoiți să petreacă zile în șir, în incertitudine, la hotarele dintre țări. Am fost, în tot acest timp, în dialog permanent cu autoritățile altor state, dar și cu agenții economici. Deși toate audiențele și ședințele au fost sistate, transportatorii au avut posibilitatea să contacteze Punctul de Informare pentru Comerț Extern al Serviciului Vamal și să obțină consultații din prima sursă cu privire la activitatea vamală”, a spus Sergiu Burduja.

Cristina Parfeni

Inapoi la arhiva noutaților