Șeful de la Calea Ferată din Moldova, Iurii Topala, a prezentat un scurt raport de activitate pentru anul 2018, transmite CURENTUL.
Potrivit lui, principala reușită din acest an este lichidarea restanțelor salariale istorice. Mai mult, acesta susține că, la ora actuală, administrația poartă negocieri cu Federația sindicatelor de profil, astfel că, pe viitor, salariile angajaților feroviari s-ar putea majora cu 35 la sută.
De rând cu aceasta, managerul instituției a mai trecut în revistă semnarea contractului de achiziționare a celor 12 locomotive noi, pentru care a fost deja transferată prima tranșă în mărime de 20% din suma totală de 45 milioane de euro.
Finalizarea etapei de elaborare a Caietului de sarcini pentru demararea licitației pentru reabilitarea infrastructurii feroviare pe tronsonul Bender – Basarabeasca – Etulia – Giurgiulești, pe o distanță de 233 km este un alt atu al companiei, susține administrația. Costul total al acestui Proiect este de 55 milioane de euro.
La fel, directorul „Căii Ferate din Moldova” a precizat că pe parcursul anului au fost montate 24 de mii de traverse noi, dar și a fost reparat capital podul Gârbova – Năslavcea, fapt care a permis anularea restricțiilor de viteză de 15 km/h.
Managerul instituției feroviare a notat că, în domeniul transportului de călători, în anul 2018, CFM a schimbat vechea garnitură care circula la Odessa pe un tren de tip modernizat, a redus considerabil prețul biletelor pentru cursa de la Iași, costul acestora fiind cel mai atractiv de pe piață. Pe viitor, CFM planifică să deschidă o casă de tip RoTicket, care ar permite vânzarea biletelor pentru cursele europene.
Cristina Parfeni