Un număr total de 5020 de laptopuri va ajunge în 903 de instituții de învățământ general din țară în perioada următoare. Echipamentele au fost achiziționate în cadrul Proiectului „Reforma Învățământului în Moldova” (PRIM), implementat de Ministerul Educației și Cercetării, cu sprijinul financiar al Băncii Mondiale.
Laptopurile vor fi utilizate în procesul educațional și vor înlocui tehnica învechită din școlile primare, gimnazii și licee.
La selectarea instituțiilor beneficiare s-a ținut cont de numărul de elevi din instituție și raportul „unități de tehnică nouă per elev”. Numărul de laptopuri care vor ajunge în instituții variază între 3 și 24 unități.
„Prin această dotare modernizăm tehnica de calcul din școli. Sunt sigur că accesul la echipamente moderne le va permite profesorilor să organizeze lecții mult mai interactive, iar elevii vor avea acces la mai multe resurse de învățare și informare. Vom continua să investim în dotarea și modernizarea școlilor ca să asigurăm condiții optime de învățare și activitate”, susține ministrul Educației și Cercetării Dan Perciun.
Transmiterea tehnicii de calcul se va realiza în corespundere cu Hotărârea Guvernului nr. 901/2015 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de transmitere a bunurilor în proprietate publică.
În anul curent, Ministerul Educației și Cercetării a mai oferit școlilor 1480 laptopuri (cu suportul proiectului PRIM și UNICEF), 340 computere (donate de Coreea) și 2174 tablete (Coreea de Sud, China, Israel).
În total, instituțiile de învățământ general din țară dispuneau, la data de 1 august curent, de 49250 unități de tehnică de calcul (computere, laptopuri, tablete).
Menționăm că în cadrul „Proiectului Îmbunătățirea Calității Educației”, aprobat de Guvern în iunie 2023, prin grantul oferit de Parteneriatul Global pentru Educație (PGE), se vor aloca mijloacele financiare în valoare de 4,8 milioane de dolari pentru modernizarea infrastructurii, transformarea digitală a mediilor de învățare în aproximativ 200 de școli, dar și pentru formarea competențelor digitale a cadrelor didactice etc.