Peste 19,3 de mii de consumatori s-au adresat pe parcursul semestrului I al anului 2023 la Contact-centrul SA „Moldovagaz” prin intermediul liniei telefonice unice 1304. Potrivit serviciului relații publice al companiei, majoritatea covârșitoare a apelurilor, și anume 18 703, au parvenit de la locuitorii capitalei.
Astfel, 9 828 de persoane s-au adresat în legătură cu achitarea facturii, cu privire la compensația acordată – 3 392 de consumatori, din cauza lipsei facturii de plată la centru au apelat 824 de consumatori, cu erorile în facturare – 760. Referitor la relațiile contractuale au apelat 936 de consumatori, 814 persoane au transmis prin această cale indicii contorului, iar cu alte întrebări de ordin tehnic au apelat 2 817 de persoane. Programul de lucru al centrului este de luni până vineri de la orele 8.00 până la 17.00, iar pentru situații de urgență este preconizat numărul 904, care este disponibil 24 din 24.
Totodată, numărul de utilizatori ai serviciului „Cabinetul personal al consumatorului” a constituit 16 980 de persoane, fiind de creștere de la începutul anului cu 3 659 de unități. Accesând contul său, utilizatorul poate verifica istoricul de consum pentru ultimele 12 luni, precum și bilanțul curent al acestuia. Alte opțiuni oferite din Cabinet includ posibilitatea de a expedia la distanță indicii curenți ai contorului, precum și să fie descărcată și achitată factura în regim online. La fel, consumatorul poate lăsa online cererea pentru a resemna sau rezilia contractul, să se adreseze pentru suport la contact-centrul întreprinderii, precum și să plaseze reclamații.
Serviciul este disponibil atât pentru consumatorii casnici, cât și pentru cei noncasnici (persoanele juridice). Mai mult, arhitectura cabinetului personal permite să fie corelate mai multe locuri de consum a gazelor naturale la un singur cont. La fel, indicii contorului pot fi expediați prin intermediul aplicației Viber ChatBot.
Anterior SA „Moldovagaz” a implementat și un sistem de suport pentru consumatori și pe baza mesagerului „Telegram”. Întrebările din partea consumatorilor sunt acceptate în regim 24 din 24 de ore, în timp ce răspunsurile sunt oferite după ce acestea au fost procesate de specialiștii companiei de luni până vineri.
Totodată, în perioada de referință în oficiu comercial din municipiul Chișinău au fost deserviți circa 43 660 consumatori finali, iar on-line au fost prelucrate peste 4 561 de cereri și înterpelări. La fel, prin intermediul platformei respective consumatorii au achitat 34 760 facturi în sumă totală de 67,761 milioane de lei.
De menționat că începând cu luna august 2021 consumatorii de gaze din capitală pot apela la сall-centrul întreprinderii „Chișinau-gaz” la numărul 1305 pentru soluționarea problemelor de ordin tehnic și transmiterea indicilor.