Grupul de clienți păgubiți a MAIB în urma sustragerii din 06 iulie 2019 au continuat protestul în fața sediului central al băncii.
Motiv pentru continuarea protestului constituie atîrnarea neglijentă a băncii față de pagubele pe care le-a cauzat clienților săi. La prezentarea probelor privind organizarea furtului din interiorul băncii cît și a probelor privind lipsa condițiilor de păstrarea adecvată a bunurilor clienților, banca a ales o poziție de tăcere. Mai mult decît atît, banca a închis ușile clienților săi. În așa mod BC ”Moldova-Agroindbank” S.A. respectă angajamentele față de clienți și în așa mod se atîrnă față de consecințele acțiunilor și inacțiunilor sale. Noi constatăm o discrepanță uriașă între ceea ce spune și ceea ce face această bancă. Trăim în prezent o experiență teribilă cu această bancă.
Din start, înainte de a începe protestele, noi am propus băncii să încheiem acord de împăcare. După nenumărate amînări banca a refuzat să mai discute cu clienții. În public, cît și către acționari, banca declară că ”lucrează cu organele de drept”. Din informațiile care au fost dezvăluite de către persoane care compasionează situația în care noi ne-am pomenit, am aflat cum anume banca ”lucrează” cu organele de drept: au încercat să influiențeze procuratura și organul de poliție. Am aflat și despre bănuieli privind acte de corupere a fostelor persoane cheie din procuratură pentru a mușamaliza cazul. În așa mod banca ”lucrează” cu organele de drept. Totul se face pentru a ascunde urmele crimelor și pentru a evita răspunderea băncii. Banca a ales să ”lucreze” cu organele de drept în loc să despăgubească clienții săi rămași fără bani din vina băncii.
Grupul de protestatari a înaintat cereri privind tragerea la răspundere penală a persoanelor responsabile din bancă. În prezent am fost audiați de către poliție. Avem întreaga convingere că statul va adopta o poziție care să asigure drepturile legitime ale păgubiților. Așteptăm pornirea urmăririi penale pentru a afla infractorii din bancă care au comis aceste crime în urma cărora noi avem de suferit pe parcursul deja a cinci luni. Banca a cauzat probleme foarte grave clienților: pierderea sănătății, distrugerea afacerilor, probleme în familie.
Protestul va continua pînă la despăgubirea integrală a pagubei cauzate clienților. Noi nu avem altă ieșire decît să protestăm non-stop. Rugăm statul să ia atitudine serioasă față de acest caz și să responsabilizeze această firmă de loterie, care se auto-denumește ca fiind ”bancă”.
În cazul în care vom constata că procuratura va deveni influiențată de BC ”Moldova-Agroindbank” S.A., protestul va fi desfășurat în fața procuraturii. Noi nu vom admite ca acest caz fără precedent să fie mușamalizat. Noi vom apăra drepturile noastre pînă la capăt.
sursa: ipn.md