Conform datelor statistice pentru trimestrul I al anului 2021, raportate ANRCETI de către furnizorii de servicii de telefonie fixă, principalii indicatori ai acestei piețe au continuat să scadă, transmite CURENTUL.
Numărul abonaților s-a micșorat, timp de trei luni, cu 0,9% și au alcătuit 1,02 mil., traficul total de voce s-a diminuat, față de trimestrul I al anului 2020, cu 3% și a constituit circa 284 mil. minute, iar volumul total al vânzărilor a scăzut, comparativ cu perioada similară a anului trecut, cu 8,8% totalizând 88,7 mil. lei.
Cea mai mare scădere a numărului de abonați (0,9%) a fost atestată la compania Moldtelecom, însumând un total de 911,4 mii., dar și baza de abonați ai furnizorilor alternativi s-a diminuat cu 0,5%, numărul acestora ajungând la 107,2 mii. Rata de penetrare a serviciilor de telefonie fixă, raportată la 100 de locuitori, a scăzut, timp de trei luni, cu 0,3 p.p. și a ajuns la 38,6%.
Diminuarea volumului total al traficului de voce în rețele fixe a fost determinată de scăderea tuturor tipurilor de trafic. Astfel, traficul către rețelele internaționale a scăzut cu 43%, traficul către alte reţele fixe – cu 4,7% și traficul către rețelele mobile – cu 0,4%. În consecință, traficul mediu lunar de voce per abonat (MoU) nu a suferit schimbări, menținându-se valoarea de 144 minute (două ore 24 minute).
Urmare a acestor evoluții, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) s-a redus comparativ cu perioada similară a anului precedent cu 4,8% și a alcătuit 28,9 lei. S.A. ”Moldtelecom” a înregistrat un ARPU de 30,4 lei, iar furnizorii alternativi – un ARPU cumulativ de 16,3 lei. La sfârșitul primului trimestru al anului 2021, cota de piață a S.A. ”Moldtelecom”, în funcție de venituri, a constituit 94,1%.