Asociația Producătorilor și Exportatorilor de Fructe Moldova Fruct participă, cu suportul proiectului USAID Agricultura Performantă în Moldova, în zilele de 8, 9 și 10 septembrie la MacFrut Digital – prima expoziție virtuală destinată profesioniștilor din sectorul de fructe și legume, transmite CURENTUL.
Fructele moldovenești calitative și gustoase vor fi prezentate vizitatorilor din diferite colțuri ale lumii. În acest scop, Asociația a elaborat un spot video în care a prezentat livezile performante, fructele savuroase, infrastructura de post-recoltare și depozitare.
„Dacă anterior participam anual cu stand la câteva din cele mai mari expoziții din lume, anul acesta posibilitățile de deplasare s-au limitat. În contextul pandemiei Covid-19, Moldova Fruct a decis să fie cât mai activă în mediul online. Este prima experiență de participare la acest tip de evenimente și dorim să vedem cum funcționează acest format. Sperăm să stabilim contacte cu noi cumpărători de fructe în special din regiunile unde avem perspective nevalorificate: țările Baltice, Europa de Est etc.”, spune Adrian Cojocaru, specialist marketing în cadrul Moldova Fruct.
MacFrut Digital este o platformă interactivă pentru expozanți pentru a se conecta cu cumpărătorii și profesioniștii care „participă” la evenimentul virtual pe parcursul celor 3 zile. Pentru vizitarea expoziției, doritorii se pot înregistra gratuit și explora, pavilioanele împărțite în categorii de produse, de asemenea vizitatorii se pot conecta cu expozanții prin instrumentul integrat pentru întâlniri B2B. În acest an, expoziția digitală a întrunit circa 400 participanți din peste 31 de țări care vor interacționa online cu cumpărători de fructe și legume din piețele din diferite colțuri ale lumii. Astăzi, am reușit să discutăm cu comercianți din India și Italia care au manifestat interes față de merele și cireșele moldovenești.
Potrivit Tatianei Burca, specialist marketing în cadrul proiectului USAID/APM, suspendarea călătoriilor și întâlnirilor fizice nu trebuie să afecteze relațiile comerciale, pe care agricultorii moldoveni, cu suportul USAID/APM, le-au inițiat și le mențin pe parcursul ultimilor ani. Ba mai mult, exportatorii din Republica Moldova s-au adaptat rapid noului format de promovare și continuă să identifice piețe de desfacere pentru fructe și struguri prin intermediul unor noi soluții digitale de comunicare ca tururile virtuale, expozițiile digitale sau întâlnirile B2B online.
În 2019, un grup de membri al Moldova Fruct au participat la expoziția MacFruct, Italia în format tradițional și au reușit să vadă tendințele în domeniul fructelor, au stabilit contacte cu furnizori de soluții pentru ambalarea și prezentarea fructelor. În acest an, persoanele interesate sunt invitate să se înregistreze în calitate de vizitatori ai evenimentului: https://www.macfrutdigital.com/accedim.php?l=en&ids=anR5dXVINGtkMVh0RWFGSW1kQllTZz09
Cristina Parfeni