Asigurarea unui nivel ridicat de satisfacţie, confort şi siguranţă pasagerilor reprezintă una din priorităţile de bază ale companiei-administrator al aeroportului, „Avia Invest”, informează CURENTUL.
În acest context, au fost întreprinse măsuri suplimentare pentru fluidizarea traficului de călători, deservirea pasagerilor devenind mult mai operativă şi mai eficientă.
Astfel, a fost extinsă esenţial şi renovată integral zona de eliberare a bagajelor din sala de sosiri a terminalului Aeroportului Chişinău. Pardoseala a fost reînnoită în totalitate prin utilizarea materialelor ce satisfac cele mai înalte cerinţe de securitate antiincendiară şi norme sanitare. Au fost renovate şi modernizate sistemele inginereşti: antiincendiar, electric şi de condiţionare. Actualmente, ultimele lucrări de montare a tavanului şi a sistemului de iluminare LED sunt în proces de finalizare.
Suprafaţa zonei respective s-a majorat cu 50%, ceea ce a condiţionat sporirea semnificativă a capacităţii de procesare a bagajelor, nemijlocit şi evitarea aglomerărilor în acest sector. Aceasta a fost posibilă datorită instalării unui nou sistem modern de procesare a bagajelor (BHS – baggage handling system). La momentul actual, la sosiri funcţionează trei carusele pentru eliberarea bagajelor. Acestea permit procesarea rapidă a bagajelor pasagerilor cu o capacitate mult mai înaltă.
Acest sistem performant este unul complex de tip „T – shape” (având forma literii T) cu o viteză de 0,5 m/s şi lungimea de 42 m pe o suprafaţă compactă, cu dotări ce permit procesarea bagajelor cu un volum în mediu de 80 unităţi de bagaje simultan. O rută, în mediu, poate fi deservită în 5 minute, în condiţiile în care toţi pasagerii sunt prezenţi lângă BHS. Datorită inovaţiilor contemporane din sfera sistemelor de prelucrare a bagajelor, procesul de procesare este însoţit de un nivel redus al zgomotului şi nu are un impact negativ asupra mediului, avantaje ce îl diferenţiază de alte sisteme similare. Durata de funcţionare utilă a acestui ansamblu de echipamente depăşeşte 20 de ani. Caracteristicile tehnice corespund întru totul standardelor Europene.
Reamintim faptul că sistemul este produs de către liderul german “SRK Systems”, specializat în producţia sistemelor de procesare a bagajelor pentru zonele plecări şi sosiri ale aeroporturilor. Compania deţine o poziţie dominantă în acest domeniu, livrând până în prezent acest tip de echipament în peste 40 aeroporturi ale lumii.
În acelaşi timp, procesul de modernizare a complexului întregii aerogări este la ultima etapă de realizare. Zonele de amplasare a serviciilor au fost schimbate, la moment se finalizează instalarea oficiilor şi ghişeelor companiilor aeriene şi a altor structuri care activează în aeroport.
Zona controlului vamal din sala sosiri a fost extinsă, astfel, devenind mult mai spaţioasă, ceea ce nemijlocit creează condiţii de confort pasagerilor.
Totodată, a fost mărită esenţial suprafaţa coridorului de tranzit. Eficacitatea sistemului de încălzire a sporit cu 25%.La fel, zona este dotată cu un sistem de condiționare de ultimă generație DAIKIN VRV4. Pe lîngă acestea, a fost esențial fluidizat traficul de călători şi datorită faptului că pasagerii de tranzit au posibilitatea să treacă controlul la patru linii, anterior fiind disponibilă doar una.
Cristina Pendea