[ X ]
(INTERVIU) Petru Profire: La „Tirex Petrol” gradul de responsabilitate personală este foarte înalt, iar aceasta determină eficienţa sporită a întregii echipe
14 Mai

Petru Profire, șef al Departamentului Magazine „Tirex Petrol”, în cadrul unui interviu pentru CURENTUL, a vorbit despre activitatea sa în cadrul companiei, echipă, dar și despre munca cu clienții.

CURENTUL: Piaţa muncii din Republica Moldova oferă vaste oportunităţi pentru specialişti de talia Dvs. De ce aţi ales anume „Tirex Petrol”?

Petru Profire: Pentru că este o companie aflată în plin proces de modernizare, iar aceasta îmi oferă posibilitatea de a evolua, de a învăţa lucruri noi. Însăşi ideea că faci parte dintr-o echipă ambiţioasă, tânără, care şi-a stabilit planuri mari pe termen scurt, mediu şi lung, te mobilizează, te face să simţi la propriu energia pozitivă care domină în tot ceea ce se întâmplă la „Tirex Petrol”.

Nu în ultimul rând, alegerea mea în favoarea „Tirex Petrol” se explică şi prin faptul că aceasta e compania cu cea mai bogată experienţă de activitate pe piaţa produselor petroliere a Republicii Moldova. E plăcut să te simţi concomitent parte şi a trecutului glorios al companiei, dar şi al viitorului, având în vedere amplul proces de modernizare care deja a adus „Tirex Petrol” printre lideri pe segmentul său de piaţă. Şi aceasta, pentru noi, cu siguranţă, e doar începutul.

C.: Vă mai amintiţi primele Dvs. zile de lucru în cadrul companiei? Ce sentimente vă încercau?

P.P.: Evident, atunci când te afli în faţa unui nou început, ai anumite temeri şi eu nu am fost o excepţie în acest sens. Mă gândeam dacă voi reuşi să mă încadrez în colectiv, dacă voi putea face faţă sarcinilor ce-mi vor fi trasate, dacă voi putea menţine ritmul echipei etc. Dar, emoţiile mele s-au risipit repede, pentru că la „Tirex Petrol” eu am găsit nu doar un colectiv, ci o familie mare şi unită, gata să accepte şi să susţină pe oricine doreşte să se manifeste ca membru al echipei, să-şi pună în aplicare cunoştinţele şi să facă front comun cu ceilalţi pentru realizarea scopurilor trasate. Aceasta m-a ajutat să mă acomodez relativ repede, astfel că deja peste o săptămână de la angajare, mă simţeam de parcă toată viaţa mea am fost parte a acestei echipe, muncind alături de colegii mei zi de zi.

_MG_8801

C.: În opinia Dvs., ce face „Tirex Petrol” deosebită de alte companii din Moldova?

P.P.: Nu ştiu dacă comparaţia cu care aş veni ar fi relevantă, dar pot să vă spun ce m-a uimit pe mine din start şi mă surprinde plăcut până în prezent. E vorba de relaţiile în cadrul colectivului, de faptul că nimeni nu pune accentul pe funcţie, ci doar pe responsabilităţile pe care le implică aceasta. La „Tirex Petrol” nu privilegiile oferite de funcţii, ci responsabilităţile stau în capul mesei. Fiecare ştie ce are de făcut şi fiecare conştientizează că munca sa e doar o mică parte a unui tot întreg. Toţi se străduiesc să-şi facă lucrul cât mai bine, inclusiv pentru a nu-şi da de gol colegii, căci e suficientă o mică greşeală pentru a compromite efortul depus de întreaga echipă. Aici, şefii nu trebuie să-ţi spună ce ai de făcut şi nici să te mustre dacă nu ai făcut ceva cum trebuie – gradul de responsabilitate personală este foarte înalt, iar aceasta determină eficienţa sporită a întregii echipe.

C.: Pe ce se pune accentul la „Tirex Petrol” în mod deosebit?

P.P.: Cred că nu voi greşi, dacă voi spune că noţiunea de bază în cadrul „Tirex Petrol” este calitatea. Este un fel de piatră de temelie, de la care pornesc toate acţiunile membrilor echipei. Managerii vin cu expertize de calitate, care stau la baza deciziilor ulterioare şi care, la rândul lor, asigură calitatea proceselor în care e implicată compania. Şi tot calitatea este cuvântul care caracterizează cel mai bine cultura deservirii clienţilor sau produsele oferite acestora. Dacă îmi permiteţi o metaforă, „Tirex Petrol” este locul unde calitatea nu doar că e la ea acasă, ci e o regină, care domneşte peste tot şi în toate!

C.: Ce înseamnă clienţii pentru „Tirex Petrol”?

P.P.: Înseamnă totul, căci fără ei compania nu ar fi avut trecutul său bogat şi locul onorabil pe care-l ocupă în prezent. Ce-mi place mie la „Tirex Petrol” în mod deosebit, e faptul că clienţii sunt percepuţi ca parte a marii familii a companiei, problemele cu care ei se confruntă sunt considerate probleme ale companiei. Vă voi da un exemplu: modul în care „Tirex Petrol” i-a tratat pe producătorii agricoli în timpul crizei de pe piaţa produselor petroliere. Spun acest lucru cu o mare doză de mândrie: nici o companie petrolieră din Moldova niciodată nu şi-a tratat clienţii într-o asemenea manieră: prietenoasă, înţelegătoare, cu multă deschidere etc. Sau alt exemplu: „Tirex Petrol” a fost unica companie care a explicat oamenilor cum se formează preţurile la produsele petroliere, care sunt problemele ce apar şi perturbează procesul de formare a preţurilor, cum pot fi depăşite anumite situaţii neplăcute ce ţin de formarea preţurilor etc. Toate acestea dovedesc că pentru „Tirex Petrol”, clienţii sunt nu doar persoane fizice şi juridice ce procură produsele propuse de companie, ci şi adevăraţi parteneri, siguri şi de nădejde, cu care conlucrăm împreună inclusiv în timpuri și provocări de maximă importanţă, prin care trecem cu toţii.

C.: Cum vedeţi viitorul „Tirex Petrol”?

P.P.: În ultimii ani, „Tirex Petrol” s-a aflat într-o ascensiune continuă, cucerind tot noi şi noi poziţii pe piaţă. Dat fiind procesul de modernizare prin care trece compania, dar şi obiectivele ce reies din strategia de dezvoltare, consider că ascensiunea va continua, iar „Tirex Petrol” va ajunge unul din liderii incontestabili ai pieţei produselor petroliere. Compania are în faţă un mare viitor şi pentru că dispune de o echipa ambiţioasă, bine pregătită, cu o capacitate de muncă fenomenală şi eu mă bucur că sunt parte a acestei mari familii şi că, împreună cu colegii, prin activitatea noastră zi de zi, contribuim la ascensiunea „Tirex Petrol”. Și după cum am spus mai sus, cu siguranţă, e doar începutul.

_MG_8793

 

Inapoi la arhiva noutaților