[ X ]
[ X ]
[ X ]
(INTERVIU) Igor Roşca: Voi continua să dezvolt cele trei mari afaceri pe care le gestionez, fiind ferm convins că fac un lucru frumos și necesar oamenilor, țării, în general
22 Februarie

Interviu cu Igor Roşca, proprietar al Centrului comercial „UNIC”, al Casei de Comerţ „Gemeni”, dar şi al celei mai mari fabrici de mezeluri „Rogob” pentru Almanah Politic 2019

Dle Roşca, gestionaţi trei dintre cele mai cunoscute brand-uri autohtone. Ce v-a determinat să vă lansaţi în afaceri?

În viaţă, ambiția şi dârzenia fac de multe ori front comun pentru a crea lucruri frumoase. La un moment dat, s-a produs fuziunea respectivelor două stări şi în setul meu de valori. Acesta a fost punctul de pornire, care m-a determinat să mă mişc permanent înainte, ghidat de convingerea că ceea ce fac este bine şi nu doar pentru mine şi echipa mea, dar şi pentru oameni, pentru ţară, în general.

Ce înseamnă pentru Dvs. să deschizi o afacere în Moldova?

Nu doar să deschizi o afacere în Republica Moldova, ci şi să o menţii zeci de ani la rând, cu siguranţă poate fi catalogat sau, mai bine zis, comparat cu „un sport extrem”. Şi aici am în vedere nu doar condiţiile de business, ci şi multiplele provocări ce apar pe parcurs şi cărora eşti impus să le faci faţă.

Şi dacă reuşeşti, aşa cum e în cazul. Dvs.?

Cei care reuşesc, pot fi consideraţi învingători, dacă e să folosim acelaşi limbaj sportiv. Dar depinde ce înţelegem prin cuvântul „învingători”. Spre exemplu, eu am o satisfacţie enormă de pe urma faptului că noi dezvoltăm afaceri notorii pentru Moldova, creăm locuri de muncă, achităm impozite la buget, astfel sporind capacităţile statului de a soluţiona problemele ţării, ale cetăţenilor.

Aţi pomenit mai devreme de crearea de locuri de muncă. Ce vă determină să vă mişcaţi înainte în această direcţie?

Dorinţa nesecată de a face oamenii noştri să îşi găsească rostul aici, acasă, nu în ţări străine. Şi nu e vorba doar de cuvinte frumoase – e ceva ce porneşte din sufletul meu. Apropo, această dorinţă stă şi la baza gestionării celor câteva afaceri pe care le conduc – Centrul Comercial „UNIC”, Casa de Comerț „Gemeni”, dar şi cea mai mare fabrică de mezeluri „Rogob”.

Cum a fost anul 2019 pentru „Rogob”?

Unul foarte bun, în linii mari. Mai ales dacă luăm în calcul că ne-am menţinut poziţia de lider, pe care o avem de două decenii, în afacerile cu mezeluri. Oportunităţile de dezvoltare, calitatea produselor şi oferirea locurilor de muncă au fost şi în acest an priorităţi pentru noi.

Ne mândrim cu faptul că produsele mărcii „Rogob” rămân a fi în topul preferinţelor clienţilor, care aleg să se aprovizioneze din magazinele din ţară, dar şi din cele ale companiei, inclusiv din reţeaua „Rogob-Foodmart”.

A fost un an foarte bun şi pentru că în 2019 am lansat multe produse noi pe piaţă, consumatorii apreciind rapid calitatea gustului. Gama premială de salamuri crud-afumate „Prestige”, gama de produse din carne de pui şi curcan „Junior”, salam „Servelat Vienez”, „Servelat de Chişinău”, „Salami Premier”, „Specialitate Domnească”, „Pressato” sau „Ambasador” sunt doar câteva dintre vedetele companiei ce încântă mesele.

„UNIC” este un centru comercial cu tradiţii de decenii. Dar ce înseamnă „UNIC” în zilele noastre?

Multe şi frumoase. În primul rând, oferirea spaţiilor de chirie celor peste 250 de afaceri mici, medii şi mari. E un teren fertil ce urmează să fie tatonat de noi afacerişti, branduri, concepte şi inovaţii. Mii de metri pătraţi sunt pregătiţi pentru a fi cuceriţi de cei care vor să investească în ţară, de cei care contribuie la bugetul de stat şi la o viaţă mai bună.

Această afacere cu tradiţii, ce datează din 1945, vine acum cu forţe şi suflu nou pe piaţa de centre comerciale din ţară. Investiţiile făcute în ultimii doi ani depăşesc fabuloasa cifră de 70 de milioane, lucru cu care ne mândrim nespus.

Ce v-a determinat să preluaţi şi să investiţi în Casa de comerţ „Gemeni”?

Dorinţa de a dezvolta o afacere, care, iarăşi, e cu tradiţii, cu o istorie bogată şi cu un rol important în economia ţării. Cine nu ştie de „Gemeni”? E un obiectiv de referinţă situat chiar în inima capitalei. Iar dacă mai adăugăm că aici zi de zi se dezvoltă o mulţime de afaceri, un număr impresionant de oameni activează în condiţii comparabile cu cele din Occident, câştigându-şi existenţa la ei în ţară, cred că tabloul devine cât se poate de clar, inclusiv din punct de vedere al motivaţiei pe care am avut-o atunci când am decis să preiau şi să dezvolt afacerea respectivă.

La baza succesului fiecărei afaceri stau oamenii. Cum reuşiţi să-i convingeţi să vă fie alături în condiţiile în care tot mai mulţi preferă să plece peste hotare?

Nu vreau să par lipsit de modestie, dar voi afirma că să convingi oamenii noştri să rămână acasă e o mare artă. Eu însă încerc prin propriul exemplu să motivez angajaţii că lucruri măreţe se pot face şi aici. Oamenii au nevoie de lideri care cred în potenţialul uman, de încrederea că în fiecare dintre noi se ascund talente ce aşteaptă să fie valorificate. Nu sunt persoana care se complace în văicăreli. Orice problemă are soluţii, indiferent de circumstanţe. Aceste gânduri încerc să le inspir şi echipei mele, iar faptul că reuşim în ceea ce ne propunem e o dovadă că abordarea e corectă.

Ce planuri de viitor aveţi?

Voi continua să dezvolt cele trei mari afaceri pe care le gestionez, fiind ferm convins că fac un lucru frumos şi necesar oamenilor, ţării, în general.

Almanah Politic 2019

Inapoi la arhiva noutaților