[ X ]
[ X ]
[ X ]
(INTERVIU) Dmitri Iova: Pandemia ne-a făcut mai puternici
11 Martie

Interviu cu Dmitri Iova, Concept Manager Viggo, pentru Almanah Politic 2020

Cum a fost anul 2020 pentru Viggo?

Dacă e să descriem anul 2020 într-un cuvânt – controversat. Pe de o parte, a fost un an pierdut pentru anumite segmente, mai ales în ceea ce ține de vestimentația de ceremonie. În pofida acestui fapt, am câștigat în altă parte. Din cauza că oamenii nu au avut posibilitate să plece în străinătate, au crescut vânzările la comandă, „Made-to-Measure”, iar acest lucru a acoperit parțial pierderile pe care le-am avut în vânzarea produselor „Ready-to-Wear”. A fost un an în care noi am făcut anumite concluzii, iar pe viitor vom putea reacționa mai rapid. Nu am resimțit în mare măsură pierderile. Ce ține de cifre și profit, cu siguranță vor fi mai mici, dar, per total, ne-am descurcat. Chiar dacă statul nu ne-a ajutat cu nimic, ne-am descurcat și am ieșit singuri din această criză. Pandemia ne-a făcut mai puternici.

Cum anume pandemia și-a pus amprenta asupra activității Dvs.?

Am pus un accent mai mare pe segmentul casual, pe lucrurile pe care omul le poartă zi de zi. Aș menționa aici că, chiar și politicienii nu au lucrat pe parcursul pandemiei și nu au avut pentru ce să-și reînnoiască garderoba. Ce ține de segmentul casual – trebuia să fim pregătiți mai bine. Cerințele au fost mari, iar ofertele au fost mai mici. Colecția casual nu a fost în proporție atât de mare ca să putem face față solicitărilor. Mai mult am lucrat la comandă ca să putem să-i aprovizionăm pe toți clienții cu produsele necesare.

Ce preferințe au avut clienții Dvs. în 2020?

Deoarece s-a lucrat mai mult la distanță, iar întâlnirile au fost rare, stilul elegant, sobru a trecut pe planul doi. Oamenii s-au axat și au cumpărat lucruri mai confortabile, mai de casă, mai casual. Au pus accent pe lucrurile pe care le poartă zi de zi.

În ce măsură ați reușit să implementați aici tendințele în domeniu care s-au înregistrat la nivel internațional?

Din motiv că suntem un concept de fabrică, tendințele de țesături le cunoaștem cu câțiva ani mai înainte. Chiar și aceeași pantaloni cu elastic și șnur, pe care îi avem de doi-trei ani, abia anul acesta au fost în trend la noi în țară. Pantalonii și sacourile raiate noi le avem de anul trecut. Suntem cu un pas înainte. Am avut modele de sacouri pe care oamenii nu le înțelegeau deloc, iar peste un an s-au vândut imediat. Cât de mult nu ne-am strădui, oricum oamenii optează pentru stilul mai clasic. Oamenii care poartă un stil mai extravagant sau colorat sunt mai puțini la număr. Fiecare client are o barieră, pe care noi ne străduim să o înlăturăm sau să convingem clientul să poarte ceva care i se potrivește mult mai bine, pentru a avea o diversitate în garderobă. Haina îți redă o stare, îți schimbă dispoziția dimineața. Cu atât mai mult, în pandemie oamenii au avut timp să se gândească la acest lucru. Din punct de vedere al tendințelor – suntem cu un pas în față privind țesăturile.

Vorbind de tendințe, care sunt acestea la moment?

Anul acesta am reușit să producem o colecție din materiale reciclate. O colecție capsulă – „Hope”. Suntem primul brand din Republica Moldova care are o colecție din produse reciclate. Este o colecție mai sport – maiouri, costume sport, geci. Dar, aici oamenii o înțeleg mai puțin. Colecția este una diferită de ceea ce am produs până acum. La nivel mondial este o tendință. Tot mai mult se produc haine din materiale reciclate, pentru a ocroti natura.

Oferiți-ne mai multe detalii despre colecția „Hope”…

Este o colecție capsulă compusă din elemente de poliester reciclat, de generație nouă, obținut din sticle de plastic folosite și transpuse în piese design de lux. La modul practic, 20 000 de sticle de plastic recuperate din oceane și transformate prin tehnologie inovativă au fost folosite în întreaga colecție „Hope”. Plasticul este recuperat si reciclat pentru a da o noua viață materialului, prin tehnologie inteligentă. Procesul este certificat de Global Recycled Standard, garanție a transparenței lanțului de producție. Pentru printul unui singur tricou „Hope” am reutilizat 5 sticle de plastic, în timp ce o jacheta a încorporat 12 sticle de plastic. Prin „Hope” evoluăm conceptul de moda sustenabilă care respectă Natura.

Ce obiective aveți? Cu ce veți încerca să surprindeți clienții pe termen scurt?

În pofida crizei, fabrica oricum lucrează și a introdus tipare noi, a devenit mai flexibilă, face vestimentație mai casual. Stilul casual deja poate fi realizat și la comandă și în termen mult mai rapid. Dacă înainte pentru realizarea unei comenzi erau necesare 3-4 săptămâni, acum e nevoie de doar 2-3 săptămâni. Referindu-mă la flexibilitate am avut în vedere că, acum poate fi reprodus la dorința clientului un anumit tipar, un anumit model de pantaloni, sau anumite elemente, ca să fie mai individual. Trăim în era în care toți vor să fie individuali. Până la pandemie, promovarea pe online nu era o prioritate pentru noi, acum însă am schimbat abordarea, astfel încât clientul să poată cumpăra și de la distanță.

Ce veți schimba în activitatea Dvs., urmare a pandemiei?

În mare măsură noi oferim clientului nostru un produs de lux la un preț corect. Ne dorim să fim și mai buni și să oferim diversitate. Trebuie să lărgim sortimentul de produse casual și să punem accent pe lucrurile calitative, din țesături naturale, clasice, cu accente Viggo, pe alocuri poate și mai colorate. Ne bucurăm că numărul clienților fideli permanent se mărește. Aceasta înseamnă că ei sunt mulțumiți de produsele noastre și noi suntem prima opțiune atunci când ei sunt în căutarea unui produs vestimentar deosebit. Indiferent de criză și pandemie, Viggo se va bucura de succes.

Cum ați descrie clientul care vă poartă hainele?

Este un client îndrăzneț. Clientul care apreciază calitatea. Dacă anterior conta marca, acum ei apreciază în primul rând calitatea. Ne bucurăm că oamenii optează pentru produse la comandă, investesc în stofe superbe, design deosebit. Iar noi le suntem alături pentru a executa orice model își doresc. Majoritatea clienților vin la noi prin recomandare, ceea ne face și mai mândri de produsele noastre.

Ce așteptări aveți de la anul 2021?

Să recuperăm anul 2020. Să revenim la normal. Să ieșim din pandemie și să ne bucurăm în sfârșit de nunți și ceremonii. Ne este dor să îmbrăcăm viitorii miri, să le creăm ținute. În 2021 ne vom axa mai mult pe sustenabilitate, materiale reciclate, minimalism.

Inapoi la arhiva noutaților