[ X ]
[ X ]
[ X ]
Insuficiența manualelor în școli – în vizorul ministerului Educației
13 Ianuarie

Ministerul Educației, Culturii și Cercetării monitorizează procesul de asigurare a instituțiilor de învățământ cu manuale școlare, transmite CURENTUL.

Manualul este parte a Curriculumului Național și constituie un instrument de lucru esențial pentru profesor, elevi și părinți, deopotrivă.

În context, Ministerul a fost sesizat de către cadrele didactice cu referire la livrarea insuficientă sau chiar nedistribuirea în unele localități a unor titluri de manuale. În adresa ministerului au parvenit sesizări cu referire la faptul că în mai multe unități teritorial-administrative numărul de manuale de limbă străină, în special cele de limbă engleză în mod particular a manualelor de limbă engleză pentru elevii din ciclul primar (clasele II, III, IV) este insuficient.

„De asemenea, am fost sesizați și despre faptul că mai multor profesori nu li s-au oferit ghidurile de implementare a manualelor care au menirea de a oferi sprijinul necesar cadrului didactic în implementarea noului curriculum. Este o situație cu impact negativ asupra calității procesului educațional, iar ministerul va identifica factorii care perturbează buna funcționare a mecanismului de asigurare cu manuale școlare”, menționează ministrul Popovici într-o postare pe o rețea de socializare.

Prin urmare, Ministerul va întreprinde, în regim de urgență, măsuri privind redresarea situației pentru ca manualele să fie distribuite echitabil fiecărui elev. La fel, ministerul solicită angajaților din cadrul organelor locale de specialitate, managerilor educaționali, conform competențelor, să manifeste responsabilitate, iar în cazul în care întâmpină dificultăți să sesizeze ministerul.

Cristina Parfeni

Inapoi la arhiva noutaților