[ X ]
Iată cu ce s-a soldat „Moldova Business Week” 2016
9 Octombrie

 În perioada 4-7 octombrie a avut loc cea de-a III-a ediție a „Moldova Business Week”, transmite CURENTUL.

Conform rezultatelor preliminare, peste 1 500 de agenți economici, reprezentanți ai administrațiilor publice și parteneri de dezvoltare, 80 de speakeri din Republica Moldova și de peste hotare, 15 evenimente de afaceri: conferințe, foruri, seminare și ateliere de lucru practice care s-au dovedit a fi o platformă eficientă de promovare a imaginii Republicii Moldova pe arena internațională drept o locație de investiții cu o serie de facilități și o economie deschisă, și totodată, o platformă de comunicare și dezvoltare a relațiilor dintre oamenii de afaceri atât din țară, cât și de peste hotare.

Cea de-a treia ediție a săptămânii de afaceri poate fi remarcată prin deschiderea business-ului față de vectorul și acțiunile Guvernului, astfel încât „Moldova Business Week 2016” a atras în rândul organizatorilor asociații de business din Moldova, care reprezintă companii cu capital autohton și străin, și care au reușit să acopere subiecte precum: capitalul privat moldovenesc; promovarea exporturilor și atragerea investițiilor; promovarea imaginii țării; acces la finanțare – proiecte naționale și internaționale; dezvoltarea și internaționalizarea întreprinderilor mici și mijlocii (IMM).

Scopul propus urmează a fi realizat prin dezvoltarea politicilor și mecanismelor de atragere a investițiilor utilizând, instrumentele Zonelor Economice Libere și a Parcurilor Industriale. Celor 300 de agenți economici și atașați comerciali din peste 10 state, le-au fost prezentate istoriile de succes ale companiilor cu capital străin, care deja investit în Moldova, servind drept exemplu pentru potențialii investitori.

Totodată, au fost puse în discuție regimurile comerciale ale Republicii Moldova și oportunităților oferite de acestea la export, subliniindu-se particularitățile Acordurilor de Comerț Liber multilaterale și bilaterale, la care Republica Moldova este parte semnatară, în special Acordurile ZLSAC, CSI, CEFTA și Turcia. Este important faptul că în anul 2015, schimburile comerciale realizate în baza ACL menționate au reprezentat 87,2% din exporturile autohtone și 75,1% din importurile Republicii Moldova.

În vederea asigurării unei transparențe nu doar a acțiunilor realizate, dar și a celor planificate pentru perioada imediat următoare, s-a adus la cunoștință publicului faptul că a fost inițiată examinarea oportunității semnării unor Acorduri de liber schimb cu Republica Arabă Egipt, precum și cu Republica Populară Chineză.

Obiectivul dezvoltării și sprijinirii companiilor autohtone a continuat pe platforma incubatoarelor de afaceri. Astfel, Organizația pentru Dezvoltarea IMM-urilor (ODIMM) a prezentat potențialul, beneficiile și eficiența acestor instrumente care vin să contribuie și ele la dezvoltarea unui mediu de afaceri prietenos și puternic, generând locuri de muncă.

Totodată, ODIMM lansat oficial un proiect-pilot dedicat dezvoltării antreprenoriatului feminin „Femeia în Afaceri”, un proiect ce are drept scop oferirea suportului financiar și non-financiar prin acordarea granturilor pentru investiții și servicii relevante pentru dezvoltarea afacerilor gestionate de femei.

De asemenea, tematica oportunităților pentru internaționalizarea întreprinderilor mici și mijlocii a fost tratată  în cadrul evenimentului organizat de către Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova, principalul obiectiv fiind diversificarea relațiilor comerciale dintre Republica Moldova și alte state prin facilitarea contactelor de afaceri între întreprinzători.

Paralel, au avut loc și continuă să se desfășoare 6 seminare dedicate instrumentelor pentru sprijinirea IMM-urilor, regulilor de achiziții din fonduri europene, legislației în domeniul turismului și metrologiei, precum și aspecte practice privind implementarea standardelor internaționale de raportare financiară.

Cristina Pendea

Inapoi la arhiva noutaților