Viceprim-ministrul, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu s-a întâlnit cu directorii companiilor de stat responsabile de întreținerea drumurilor naționale și regionale, pentru a se informa despre activitățile de pregătire a drumurilor publice naționale pentru perioada de iarnă 2021-2022, informează CURENTUL.
Potrivit unui comunicat de presă, la ședință au fost constatate următoarele aspecte:
Nivelul de pregătire a companiilor pentru sezonul rece este de aproximativ 70%;
Unele întreprinderi de stat sunt la un nivel de pregătire sub orice critică. Din acest considerent ministrul a solicitat în maxim o săptămână să se facă toate achizițiile necesare și să fie înlăturate toate întârzierile;
În total, mai este necesar de achiziționat circa 12 mii tone de sare tehnică și circa 24 mii tone nisip/savură.
Vicepremierul s-a asigurat să fie creat un grup de lucru în cadrul căruia fac parte responsabili ai Administrației de Stat a Drumurilor, Inspectoratului Național de Securitate Publică şi S.A. Drumuri, astfel ca monitorizarea să fie regulată, lucrurile să nu fie scăpate de sub control pe toată perioada rece a anului.
„Vreau responsabilitate, vreau implicare și receptivitate. Să se demonstreze spirit de gospodar în raionul fiecăruia. Voi fi cu ochii pe AS Drumuri și urmează inopinat să le fac și câte o vizită ca să văd dacă s-au ținut de cuvânt”, a menționat ministrul.
De asemenea, Spînu a vizitat şi Serviciul operativ al Direcției Siguranță şi Întreținerea Construcțiilor Rutiere, unde a propus să fie interconectat sistemul de informație cu cel al Inspectoratului Național de Securitate Publică, întrucât comunicarea în situații de urgență să fie mai operativă.
Totodată, ministrul îndeamnă toți pietonii și conducătorii să fie atenți în trafic, să respecte regulile de circulație, indicatoarele rutiere și să se conformeze prevederilor Regulamentului Circulației Rutiere în vigoare, în special a celor ce țin de dotarea automobilelor şi conducerea acestora pe timp de iarnă. Pentru că viața are prioritate.
Cristina Gurez