George Simion, candidatul AUR pentru alegerile prezidențiale, a continuat prezentarea planului său pentru România. După planul pentru sport și gospodăriile țărănești, președintele AUR a prezentat planul pentru transport într-o locație inedită: Transfăgărășan, un simbol al măreției românești.
Liderul AUR a afirmat că a ales acest loc pentru a arăta că „acum 50 de ani, în 1974, românii au realizat Transfăgărășanul, iar acum închidem Valea Oltului și paralizăm jumătate din țară” pentru a construi cu firme turcești un drum tehnologic. „Nu voi accepta batjocura prezentului în care închidem Valea Oltului și paralizăm jumătate din țară pentru a construi niște turci un drum tehnologic, doar ca să aibă ministrul transporturilor cum să-și ascundă ceasul mai bine. De asta am ajuns unde am ajuns, din păcate, în 50 de ani. Singura țintă a ultimilor 34 de ani a fost subjugarea economică a românilor și creșterea artificială a datoriei externe”, a declarat liderul AUR.
Președintele AUR a subliniat că nu o să ne ia nimeni în seamă dacă nu ne luăm noi. „Nu o să fim luați în seamă dacă avem conducători slabi, precum Grindeanu, precum Traian Băsescu pe care l-am avut președinte și care a distrus a patra putere maritimă din Europa”, a spus George Simion. Potrivit președintelui AUR, Taromul și celelalte companii strategice ale României trebuie salvate.
„Există presiuni mari, există trafic de influență la nivel guvernamental, ca locul Taromului să fie luat de alte companii, cum ar fi Wizz Air. Au toate planurile făcute și dacă AUR nu ajunge la guvernare în 2025 să știți că Portul Constanța, că Tarom, că Hidroelectrica și CEC vor fi vândute. Trebuie să explicăm oamenilor clar că dacă vrem să fim o țară, măcar pe măsura întinderii și populației actuale, nu trebuie să renunțăm la Tarom, Portul Constanța trebuie dezvoltat cu Mangalia și cu Midia și să acoperim o linie de 245 de kilometri din litoralul românesc”, a spus George Simion.
Acesta a explicat că investițiile care erau aproape gata în sistemul portuar, în căile ferate, în sistemul energetic românesc, trebuie duse la bun sfârșit. „Nu a avut cine până acum, pentru că din 1989 până în prezent suntem o țară ocupată, o țară subjugată și o țară care nu este lăsată să aibă autostrăzi. O spun cu cea mai mare responsabilitate și nu voi ezita și în perioada acestei campanii, așa cum am făcut-o în cariera politică de patru ani pe care o am, să spun adevărul și așa cum o voi face în orice funcție voi ocupa în statul român. Trebuie să ne scoatem din vocabular ideea asta că nu se poate! Trebuie să contestăm pe oricine ne interzice dreptul nostru de a exista suveran și în condiții de egalitate cu celelalte state ale lumii (…) Vom fi iarăși ce am fost și mai mult decât atât”, a afirmat liderul AUR.
George Simion a arătat că în arhitectura viitorului Guvern AUR, compus din maxim 12 ministere și maxim 50 de secretari de stat, nu vom mai avea separat Ministerul Dezvoltării și Ministerul Transporturilor. „În modalitatea în care a funcționat guvernul până acum, în actuala arhitectură guvernamentală, ce am făcut prin Ministerul Transporturilor a fost să construim săli de sport în pantă și să facem investiții inutile.
Vom avea un singur minister puternic, un minister al construcțiilor și transporturilor publice. Și începem cu kilometrii de autostradă, mult prea puțini, care ne mănâncă ani din viață, la fel cum ne mănâncă, de exemplu, lipsa de infrastructură feroviară. Ne-am convins, cred, cu toții, de la vestita autostradă Bechtel, că mare parte din constructorii străini au venit, de fapt, aici să ia șpagă, să ia bani nemeritați și fără să demonstreze mare lucru”, a explicat președintele AUR.
Acesta a spus că strategia Planului Simion pentru autostrăzi este aceea de a lucra preponderent cu constructori români și cu materiale românești. „Vom da prioritate constructorilor români care au arătat că se poate și care nu își vor închide firma mâine exportând banii, ci vor lăsa banii în țară. (…) Putem, noi românii, cu ce avem în țară, colaborând în condiții de egalitate, în condiții echitabile cu toate celelalte națiuni ale lumii”, a spus liderul AUR. Marius Lulea, prim-vicepreședintele AUR, a precizat că PSD și PNL au reușit după 34 de ani să facă puțin peste 1000 de kilometri de autostradă.
„Am fi putut cu datoria României să conectăm întreaga Europă cu China. Noi am rămas cu datoria și cu 1000 de kilometri de autostradă realizați până în acest moment. Au încercat și ei să construiască un pod peste Dunăre. Nu le-au plăcut firmele românești. Au luat firme din Japonia și din Italia. Se fac caietele de sarcini în așa fel încât nicio companie din România să nu fie eligibilă pentru aceste contracte. Au adus specialiștii și după ce am plătit 500 de milioane de euro am văzut ce a ieșit: nu se poate circula pe acest pod. (…) Deci specialiștii din România, ingineri, arhitecți, care sunt recunoscuți pe plan internațional, care sunt căutați în Spania, Italia, Germania, lucrează absolut peste tot în Europa, acolo sunt buni, însă pentru cei de la PSD și de la PNL românii nu sunt buni. Ei preferă să exporte românii în toate statele europene în loc să vină să realizeze în România investiții cu firmele românești”, a arătat Marius Lulea.
Prim-vicepreședintele AUR a spus că nu ar trebui să mire pe nimeni de ce PSD sau PNL o să spună că nu se pot construi locuințe cu 35 de mii de euro. „Atunci când acest popor a fost condus de oameni vrednici, curajoși, iubitori de țară, a reușit să facă lucruri extraordinar de mari. Tocmai de aceea avem nevoie de un președinte și de un plan de țară în urma căruia să rămânem cu investiții majore. (…) De aceea avem nevoie de un Plan Simion pentru infrastructură, ca să reușim odată pentru totdeauna să legăm cele trei provincii românești. De aceea avem nevoie de un Plan economic Simion pentru realizarea de locuințe sociale. Și eu sunt ferm convins că vom reuși, la finalul acestui an, să dăm președintele României și în următorii 10 ani să schimbăm România în totalitate”, a completat Marius Lulea.
Europarlamentarul AUR Adrian Axinia a declarat că infrastructura de transport a României se află în cea mai jalnică stare de la nivelul Uniunii Europene, precizând că până și bulgarii stau mai bine decât noi. „Vinovații acestei situații din România sunt partidele care au condus România, PSD și PNL, care au blocat dezvoltarea României timp de trei decenii și jumătate. Vorbim de două partide care au dat dovadă de prostie, ticăloșie, slugărnicie și corupție și în felul acesta au ținut România într-o stare periferică față de restul țărilor din Uniunea Europeană. (…) PSD-ul a inventat kilometrul de 800 de metri. Tot PSD-ul ne-a dat cea mai scumpă autostradă din lume. Vorbim de tronsonul Târgu Mureș-Iași-Ungheni, tronson care costă 6,4 miliarde de euro. Pe kilometru costă fiecare 40 de milioane de euro. În Europa media este de 5 până la maxim 10 milioane”, a spus Adrian Axinia.
Adrian Axinia a subliniat că, în calitate de europarlamentar, face parte din Comisia de Transport de la nivelul Parlamentului European, iar în cadrul discuțiilor din comisie se vorbește despre trenuri de mare viteză de minim 200 de km pe oră, trenuri pe hidrogen. „Niște scenarii absolut științifico-fantastice pentru cei care conduc țara noastră acum. Suntem departe, suntem în altă dimensiune. George Simion trebuie să ajungă președintele țării, iar AUR trebuie să aibă o garnitură serioasă de parlamentari în Parlamentul României. Doar așa putem pune capăt corupției, putem aduce oameni competenți la conducerea instituțiilor. Putem transforma România într-o forță din centrul și estul Europei”, a concluzionat Adrian Axinia.