145 de întreprinderi din Moldova, participante la concursurile „Marca comercială a anului 2016″, „Premiul pentru realizări în domeniul calității” și Expoziția națională „Fabricat în Moldova”, au fost premiate în cadrul celui mai important eveniment al businessului autohton – „Gala Businessului Moldovenesc”, organizat de Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova (CCI) în parteneriat cu Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI), transmite CURENTUL.
La eveniment au fost prezenți agenți economici din toate domeniile de activitate, reprezentanți ai Parlamentului și Guvernului, ai administrației publice locale, ambasadori acreditați în Republica Moldova, parteneri de dezvoltare, Camere de Comerț mixte, membrii comitetelor organizatorice ale celor două concursuri.
În cadrul ceremoniei de inaugurare a „Galei Businessului Moldovenesc”, Lilia Bolocan, Directorul general al Agenției de Stat pentru Proprietatea Intelectuală, a precizat că: „Asigurarea protecției mărcilor reprezintă un pas important în activitatea oricărei companii care dorește să promoveze un produs sau seviciu, diferențiindu-l de cel al concurenților prin intermediul elementelor distinctive. Organizarea concursului „Marca Comercială a anului” are un rol important în procesul de promovare a mărcilor cunoscute, a celor care se află la etapa de debut, precum și produselor autohtone pe plan național și internațional.”
Participanților le-a fost înmânate premiile conform următoarelor nominalizări:
Nominalizarea închisă „REPUTAŢIE ŞI ÎNCREDERE” și nominalizarea „MARCĂ CONSACRATĂ”- 23 de companii au fost premiate;
Marca comercială „Aprecierea consumatorilor” și „Marca locală” – 17 companii au fost premiate;
„DEBUTUL ANULUI”, MARCA COMERCIALĂ „EXPORT și MARCA COMERCIALĂ „INTER”- 20 de companii au fost premiate;
„FAVORITA ANULUI” – 17 companii au fost premiate;
„MARCA COMERCIALĂ RESPONSABILĂ SOCIAL” și Nominalizarea „REBRANDING”– 6 companii au fost premiate;
Premiul pentru Realizări în domeniul Calității- 36 de companii au fost premiate;
Fabricat în Moldova- 15 administrații publice locale și o Cameră de Comerț și Industrie Mixtă, care au reușit să prezinte la standuri comune, serviciile din regiunea lor, au fost premiate.
Concursul „Marca comercială a anului” a fost inițiat în anul 2003, cu scopul de a reliefa cele mai reuşite proiecte în domeniul creării şi promovării mărcilor comerciale autohtone pe piaţa internă şi externă, a spori competitivitatea lor şi a contribui la creșterea profesionalismului echipelor de marketing. La ediția curentă a competiției au participat 110 mărci comerciale naționale.
Concursul „Premiul pentru realizări în domeniul calităţii”, organizat de CCI a RM este la a treia ediție și are ca obiectiv promovarea companiilor ce implementează standarde în domeniul managementului calităţii şi motivarea întreprinderilor autohtone să penetreze noi pieţe de desfacere cu produse competitive şi calitative. Pentru marele premiu anul acesta au concurat 36 de companii.
Cristina Pendea