Conform planurilor de activități curente privind întreținerea instalațiilor electrice și asigurarea zonei de protecție a liniilor electrice aeriene, Î.C.S. “Red Union Fenosa” S.A. desfășoară permanent mai multe lucrări de profilaxie, ajustare și întreținere a echipamentelor rețelelor electrice, de asemenea, de curățire a vegetației din preajma rețelelor, pentru a asigura astfel fiabilitatea, continuitatea, securitatea și parametrii de calitate stabiliți pentru serviciul de furnizare a energiei electrice către consumatorii deserviți, transmite CURENTUL.
Aceste lucrări au un caracter planificat, fiind desfășurate periodic în scop profilactic pentru a înlătura cu anticipație factorii de risc tehnogen sau natural ce pot perturba buna funcționare a rețelelor electrice.
În Posturile de transformare lucrările constau din verificarea bunei funcționări a echipamentelor de comutație, a contactelor, nivelului de ulei dielectric din transformator, a integrității ușilor, lăcăților și grilajelor de aerisire și a prezenței semnelor de avertizare. Instalațiile ce urmează a fi deservite sunt stabilite în primul rând în baza graficelor corespunzătoare, dar și în urma analizei stării tehnice generale în baza inspectărilor periodice, a ponderii acestora în statisticile privind întreruperile avariate cauzate de ieșirea din funcție a elementelor de rețea, a constatării unor tentative de intervenții neautorizate etc.
Asigurarea coridorului de securitate din zona de protecție de-a lungul liniilor electrice aeriene se efectuează prin tăierea crengilor copacilor din imediata apropiere la distanțele stipulate în normative sau defrișarea acestora în cazul în care se constată un potențial pericol de atingere sau deteriorare prin cădere a conductorilor pe timp de vreme rea, în special cu vânturi sau precipitații puternice.
Pe durata desfășurării lucrărilor sunt operate întreruperi programate locale, cu avizarea anticipată despre aceasta a consumatorilor. Experiența efectuării calitative a acestor lucrări demonstrează eficiența lor și impactul pozitiv asupra serviciului prestat consumatorilor.
Cristina Parfeni