Frauda bancară prin telefon este o înșelătorie, care devine din ce în ce mai des utilizată de către escroci. Aceștia își folosesc telefonul pentru realizarea diverselor scenarii de fraudă.
Schema este una simplă: o persoană apelează cetățenii sub pretextul să îi apere de o fraudă, câștigând în acest fel încrederea posesorului de card care îi dictează datele și codurile la telefon, astfel oferindu-le escrocilor posibilitatea să le sustragă mijloacele financiare de pe carduri.
În acest context, Poliția reiterează apelul către cetățeni să fie vigilenți.
Un bărbat de 83 de ani, a rămas fără pensie pe card, care o depozita pe un cont bancar, timp de 2 ani.
„M-au mințit și mi-au scos banii. În timp ce vorbeam cu ei pe Viber, ei îmi scoteau banii, acumulați timp de doi ani”. Este istoria unui bărbat din municipiul Hîncești care a rămas fără 176 mii de lei, bani acumulați din pensie.
Polițiștii din Hîncești au fost sesizați la 27 aprilie, chiar de victimă.
La fața locului, polițiștii au stabilit că la 26 aprilie, în jurul orelor 18:00, victima, a fost telefonată de o persoană care s-a prezentat ca fiind angajat al unei bănci comerciale și a fost întrebat la ce bancă are deschise conturi, l-a crezut, oferindu-i date.
Ulterior prin abuz de încredere și înșelăciune, a comunicat persoanei necunoscute, numărul cardului și codul. Pe card se aflau 182 de mii de lei.
În urma discuțiilor cu reprezentanții băncii, polițiștii au constatat că de pe acel cont bancar au avut loc 8 extrageri, între orele 18:00-19:00. Suma fiind extrasă în orașul Moscova, Federația Rusă, prin intermediul companiei de transferuri bănești „Eldorado”.
Polițiștii întreprind acțiuni de investigație pentru a depista suspecții.
Polițiștii atenționează, nu fiți victimele escrocilor!
Nu divulgați nimănui informațiile Dvs. personale sau detalii despre cardul bancar (numărul de card, data expirării, numărul PIN, codul de securitate format din 3 cifre tipărit pe spatele cardului, etc.) ca răspuns la e-mailuri, mesaje SMS (chiar dacă acestea provin din numele băncii), pe paginile de site-uri web, care nu sunt concepute pentru a efectua plăți pentru bunuri și servicii sau prin telefon.
Nu uitați că pentru orice transferuri de bani, recompense, bonusuri, etc. pe cardul dvs. bancar , persoana care va face un astfel de transfer are nevoie doar de numărul cardului! Dacă pentru efectuarea transferului, ridicarea câștigului, a recompensei etc. vi se cere codul PIN al cardului, data expirării, CVV/CVC codul acestuia, trebuie să vă alarmați și să cunoașteți că aceștia sunt infractori!
Dacă ați fost sunat de un reprezentant al unei bănci, verificați dacă chiar această persoană activează la bancă;
Dacă ați deveni victima escrocilor anunțați de urgență poliția și banca.
Cristina Pendea