„Asistăm astăzi, la semnarea unui contract important pentru infrastructura din Republica Moldova și anume reabilitarea drumului R34: Hîncești – Leova – Cahul – Giurgiulești, cu o lungime totală de 83 km, între Î.S. Administrația de Stat a Drumurilor și compania OZKA Insaat A.Ș. din Turcia. Reabilitarea acestui tronson este esențială pentru dezvoltarea economică a țării și anume stimulează investițiile, reduce costurile de operare ale vehiculelor, facilitează circulația cetățenilor prin conexiunea dintre localități și ușurează accesul la infrastructura socială”. Afirmația a fost făcută de Secretarul de Stat al MEI, Mihail Lupașcu, la evenimentul de semnare a contractului pentru reabilitarea drumului R34.
Documentul a fost semnat de Administrația de Stat a Drumurilor și compania OZKA Insaat A.Ș. din Turcia. Ca urmare a procesului de evaluare, s-a decis adjudecarea Contractului de lucrări în valoare totală de 28 607 136,38 euro pentru Lotul 1 și 27 888 132,03 euro pentru Lotul 2.
Potrivit Secretarului de Stat, proiectul prevede soluții moderne de reabilitare a segmentului de drum care va duce la un nivel sporit al siguranței rutiere, amenajarea adiacentă și va avea o durată lungă de exploatare în condiții favorabile pentru participanții la trafic: „Urez mult succes companiei câștigătoare și mizăm pe profesionalismul acestora în realizarea lucrărilor calitative și în termenii stabiliți în contract!”, a precizat Mihail Lupașcu.
Directorul interimar al Administrației de Stat a Drumurilor, Andrei Cuculescu, a menționat că timpul planificat pentru finalizarea lucrărilor este de 915 zile şi 365 zile pentru perioada de garanție.
Drumul național R34 începe de la vest de Hîncești, unde se ramifică de pe drumul R33 prin Leova, Cantemir și Cahul spre Slobozia Mare, intersectând-se cu M3 în partea de nord a portului Giurgiulești. Acesta are o lungime de 167.6 km și străbate în direcția Sud, Sud-Vest până la Cantemir, de unde continuă până la sudul localității Slobozia Mare.
Acest contract este parte a Programului din Sectorul Drumurilor, iar suportul financiar pentru realizarea acestuia va fi asigurat de către Banca Europeană de Reconstrucții și Dezvoltare (BERD).
Cristina Pendea