Institutul pentru Politici și Reforme Europene (IPRE) a publicat principalele constatări privind evaluarea transportului public și indicatorii care ar trebui utilizați pentru dezvoltarea ulterioară a transportului, transmite CURENTUL.
Elaborarea indicelui de satisfacție a consumatorului va permite:
Aflarea opiniei utilizatorilor și stabilirea preferințelor acestora privind calitatea serviciului prestat;
Stabilirea criteriilor minime care trebuie respectați de toți operatorii serviciului;
Direcționarea investițiilor pe domeniile considerate importante de cetățeni;
Identificarea lacunelor și domeniilor care necesită intervenție;
Monitorizarea dezvoltării și modernizării transportului public;
Evaluarea transportului public a permis identificarea clară a domeniilor de intervenție. Pentru a îmbunătăți nivelul de confort trebuie implementate următoarele măsuri:
a) instalarea aparatelor de aer condiționat în toate unitățile noi de transport public;
b) dezvoltarea unui program de instruire continuă în domeniul siguranței și securității pentru șoferii de transport public;
c) implementarea unui program de creștere a accesului pentru persoanele cu dizabilități la transportul public;
d) creșterea frecvenței și vitezei de deplasare;
e) implementarea biletului electronic.
Documentul a fost elaborat în perioada noiembrie 2017 – aprilie 2018, în cadrul unui proiect finanțat de Uniunea Europeană în cadrul programului EaP Civil Society Fellowship 2017.
Mai jos vedeți documentul:
Cristina Parfeni