O comisie constituită din reprezentanții Ministerului Educației a evaluat activitatea Școlii Profesionale din Ocnița unde au depistat mai multe nereguli, transmite CURENTUL.
Directorul ȘP Ocnița nu a respectat cadrul legal în procesul de angajare a cadrelor didactice. Din cele 16 persoane angajate în calitate de profesori, doar 6 dețin grade didactice. Mai mult decît atît, o parte din personalul didactic a fost angajat la serviciu în conflict de interese. Astfel, soția acestuia, profesoară de matematică a fost angajată în funcție deplină de bibliotecară și a fost numită în funcție de maistru la grupa de bucătar fără a deține calificările necesare. Totodată, chiar dacă în anul 2015, directorul Școlii Profesionale din or. Ocnița a emis un ordin pentru eliberarea din funcție a 11 cadre didactice din rândul pensionarilor, inclusiv soția acestuia, ulterior a fost emis un alt ordin prin care soției i s-a prelungit contractul individual de muncă până la sfârșitul lunii iunie 2017. Începând cu luna septembrie a acestui an, soția directorului deține funcția de psiholog, fără a avea calificarea necesară.
Aceleași abateri au fost depistate în cazul angajării profesorului de educație fizică, care este fiul directorului școlii. Acesta a fost angajat în funcție pe parcursul anilor 2014-2016 (8 luni) fără a deține calificarea corespunzătoare. Mai mult de cât atât, au fost denaturate datele privind instituția de învățământ pe care a absolvit-o. Chiar dacă de profesie acesta este jurist, în lista tarifară a ȘP din Ocnița este indicat că a studiat la Universitatea pedagogică din Bălți. Totodată, chiar dacă în perioada menționată a activat în calitate de profesor de educație fizică la ȘP din or.Ocnița, a fost angajat concomitent și în cadrul secției Asistența Socială și Protecție a Familiei a Consiliului raional Ocnița.
Echipa ME a depistat că pe parcursul lunii septembrie, până la momentul efectuării controlului elevilor nu li s-a oferit la prânz felul întâi, chiar dacă legislația prevede alimentația gratuită a acestora. De asemenea, în perioada controlului s-a constatat lipsa unor produse procurate pentru alimentarea elevilor, fiind vorba de un neajuns de carne de porc în valoare de 1 mie 6 sute lei sau 36 de kg. Pentru prepararea bucatelor, bucătarii utilizau în loc de carne untură din slănină topită, ceea ce pune la îndoială calitatea alimentării elevilor și expunerea lor la riscuri de sănătate.
Deși instituția are angajată în statele de personal o asistentă medicală, meniurile și probele bucatelor pregătite nu sunt verificate și nu sunt semnate de către aceasta.
Alte abateri depistate în activitatea instituției țin de nerespectarea cadrului normativ în vigoare, în special a Codului educației și Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a instituțiilor de învățământ profesional tehnic secundar. Astfel, unele documente importante pentru managementul școlar cum ar fi Cartea de ordine și dispoziții cu privire la activitatea instituției, Cartea proceselor verbale ale Consiliului profesorilor și de administrație, Cartea de ordine și dispoziții cu privire la activitatea elevilor sunt întocmite formal, fără a indica toată informația necesară și cu admiterea greșelilor gramaticale.
Urmare a neregulilor depistate, Ministerul Educației a inițiat procedura de sancționare prin demisie a directorului instituției de învățământ. În rezultat, la Ministerul Educației a fost depusă cererea de demisie din partea acestuia, care a fost aprobată.
Cristina Parfeni