Sfera transportului public privat are perspective, dar Primăria trebuie să ofere garanții. Despre aceasta a vorbit, în cadrul emisiunii „Important” de la postul TVC21, Andrei Jicol, director general al companiei Trendseter, una dintre cele mai mari companii din domeniul publicității stradale, transmite CURENTUL.
Andrei Jicol a declarat că, companiile care au în administrare rute de microbuz ar putea face unele modificări, cum ar fi procurarea unor autobuze mai mici pe care să le pună în circulație.
„Sunt sigur că jumătate dintre companiile care au în administrare rute de microbuz ar lua credite și ar cumpăra autobuze mai mici, dacă Primăria ar prezenta un plan de dezvoltare a transportului public pe o anumită perioadă, astfel încât oamenii să înțeleagă că sunt antreprenor și trebuie să-mi dezvolt întreprinderea, iar cei care vor dori să dezvolte – o vor face, iar cei care nu – vor pleca. Și atunci, cu siguranță, aceasta se va transforma în ceea ce noi așteptăm, vom avea autobuze private care vor deservi orașul și probabil călătoria cu acestea să coste mai scump decât cu autobuzele mari, pe care le avem acum. Astfel, oamenii vor putea face o alegere, iar antreprenorul va avea o viziune clară despre ce îl așteaptă în următorii trei ani. Acum nici un operator de transport nu va face o investiție, deoarece nu are o viziune clară în ceea ce investește, care este perspectiva acestei afaceri, dar aici poate fi vorba de sume destul de mari și aici profitul este pierdut.
Dacă aceștia vor deservi în bază de contract, vor apărea noi impozite – nu doar licența care se achită. E posibilă și eliberarea biletelor electronice pe care Primăria să le monitorizeze, astfel încât să poată analiza fluxul de pasageri”, a spus Andrei Jicol.
Jicol a mai spus că o asemenea abordare va oferi companiilor de transport posibilitatea să se numească transport public, să utilizeze banda specială, pentru a evita blocajele în trafic, să nu ardă motorina, ci să economisească și să aibă o perspectivă vie, să spună cu mândrie că deține o afacere în domeniul transportului, nu o adunătură de microbuze, în care este periculos să circuli, ci o investiție bună.
„Acum fără un plan de dezvoltare previzibil al Primăriei nici o bancă nu va acorda credite, deoarece nu se știe ce se va întâmpla, dar, odată cu apariția pe hârtie a unui plan bine elaborat, privind politica transportului public, vor începe să se acorde credite și cu siguranță vor apărea și alți antreprenori”, a conchis Jicol.
Mihaela Grosu