Din cauza restricțiilor impuse de pandemie, în acest an numărul de evenimente corporative planificate a scăzut cu circa 80%, comparativ cu anii precedenți. Dacă anterior companiile se adresau individual la restaurante pentru organizarea petrecerilor, acum lucrurile s-au schimbat, iar unele localuri sunt nevoite singure să contacteze clienții. Pentru a face față situației de criză, acestea au început să practice și prestarea serviciilor de catering direct la oficiul întreprinderilor.
Solicitați de reporterul CURENTUL, reprezentanții restaurantelor „Garden Palace” și „Villa Garden” din Chișinău ne-au comunicat că evenimentele corporative se desfășoară cu respectarea normelor de protecție și a distanței sociale. La masă sunt așezate câte șase persoane, iar în interiorul restaurantului se permit maxim 50 de oaspeți. De această dată, festivitățile au restricții de timp – pană la ora 22:00 și se petrec fără dansuri.
Prețurile pentru organizarea unui eveniment corporativ variază în dependență de ofertă.
„Avem trei oferte: de 699, 799 și 899 lei pentru o persoană. În acestea se includ nouă tipuri de bucate, ceai, cafea, candy barul și o tortă cu logoul companiei. De asemenea, ajutăm și cu pregătirea foto-video”, au specificat reprezentanții restaurantelor.
„Deoarece multe companii refuză organizarea corporativelor în contextul pandemiei și a riscului de infectare cu Covid-19, am hotărât să organizăm evenimentele direct la biroul lor. Noi ne ocupăm de decor, aducem bucate și pregătim atmosfera de sărbătoare”, au adăugat ei.
O situație similară, în ceea ce privește numărul de clienți, este și la restaurantul „Poiana Bradului”. Prețul pentru o activitate corporativă este de 500 lei de persoană, în care se includ bucatele, iar băuturile se vând la un preț special. Evenimentul se desfășoară fără muzică și dansuri.
Potrivit moderatorilor, organizarea evenimentelor corporative în Republica Moldova încep de obicei din 10 decembrie și durează pană pe 25 decembrie.
Doina Buruiană, stagiar