[ X ]
Consiliul Național pentru Securitatea Circulației Rutiere s-a întrunit în ședință. Ce s-a stabilit
18 Mai

Consiliul Național pentru Securitatea Circulației Rutiere s-a întrunit, astăzi, în ședință, în cadrul căreia s-a discutat problema conducerii în stare de ebrietate, transmite CURENTUL.

După ședința Consiliului, Premierul Pavel Filip a făcut declarații de presă unde a informat că Grupul de lucru, care s-a ocupat de problema șoferilor care urcă în stare de ebrietate la volan, a examinat problema și a făcut unele propuneri care au fost examinate de Consiliu.

„Statistica demonstrează că accidentele grave sunt comise anume de șoferii care urcă în stare de ebrietate la volan. Doar anul trecut am avut peste 2 700 de cazuri unde vinovații au scăpat de răspundere penală. Noi nu putem fi nepăsători pe marginea acestui subiect”, a spus Pavel Filip.

Premierul a informat despre propunerile examinate de Consiliul:

„1. Ridicarea imediată a permisului de conducere din momentul comiterii contravenției. Era un paradox la început. Polițistul ridica permisul și elibera unul temporar. După ce se vor face modificările, acest lucru nu va fi posibil. Judecătorul va avea 3 zile să confirme sau nu ridicarea permiselor.

2. Înlăturarea imediată a șoferului de la conducerea vehiculului cu reținerea și aducerea acestuia la parcare specială, contra plată. După ce se va ridica permisul, intervine MAI sau întreprinderea care va fi selectată printr-un concurs. Plata pentru aceste servicii va fi de 250 de lei + 50 de lei pentru o oră de parcare. Procedura va costa 600 de lei.

3. Aplicarea pe larg a muncii neremunerate în folosul comunității. Vom exclude amenda pentru condusul în stare de ebrietate pentru nu este eficientă. Acești șoferi continuă să încalce legea. Astfel, cei care încalcă vor munci 240 ore în folosul comunității în Centrele pentru persoanele cu dizabilități, muncă la morgă, cimitire, curățenie pe străzi.

4. Înlăturarea lacunelor din Codul penal care permiteau șoferilor care au condus în stare de ebrietate să revină la scurt timp în trafic. Legea le dădea judecătorilor și procurorilor o marjă de interpretare. Cei prinși la volan în stare de ebrietate pot fi eliberați dacă sunt la prima abatere sau au la întreținere un minor. Paradoxul era că cel care avea pedeapsa contravențională plătea o amendă mai mare decât cel care nimerea sub Codul penal. Articolul din Cod va fi modificat.

5. Înăsprirea condițiilor de revenire în trafic, prin anularea dreptului de conducere prin redobândirea permisului de conducere pentru 4 ani. Pentru a reveni în trafic, șoferul va fi nevoi să obțină, peste 4 ani de zile, un alt permis de conducere.

6. Instituirea programului probatori obligatoriu antialcool și antidrog pentru contravenienți. Șoferii care au avut asemenea încălcări și apoi au urcat la volan vor fi obligați să susțină programul probațional antialcool. Cei care au încălcat Legea vor sta în grup sau individual și vor avea asistență psihologică. Instruirea va fi de 20 de ore și va costa 4 mii de lei, cu obținerea certificatului care va fi necesar la obținerea unui nou permis de conducere”, a spus Pavel Filip.

La final, Pavel Filip a indicat că măsurile acestea vin să-i facă pe șoferi să înțeleagă că „legea trebuie respectată, nu – interpretată”.

Consiliul Național pentru Securitatea Circulației Rutiere s-a convocat ultima dată în 2013.

Cristina Parfeni

Inapoi la arhiva noutaților