[ X ]
Comitetul Consultativ al Serviciului Vamal – în ședință. Activitatea instituției în perioada pendemică subiectul principal
6 August

„Activitatea Serviciului Vamal nu a fost și nu este deloc ușoară în contextul situației de criză provocată de pandemie. În perioada stării de urgență, ne-am confruntat cu o serie de provocări care trebuiau depășite în regim de urgență pentru a sprijini agenții economici implicați în comerțul internațional. Am avut o imensă responsabilitate față de societate, atât prin prisma aprovizionării cu produsele de import necesare, cât și din punct de vedere economic, dat fiind faptul că Serviciul Vamal contribuie în proporție de circa 58% la bugetul de stat”, a declarat Directorul Serviciului Vamal, Sergiu Burduja în cadrul ședinței cu membrii Comitetului Consultativ (CC) al Serviciului Vamal, transmite CURENTUL.

Cele mai importante subiecte de discuții au vizat acțiunile întreprinse de către Serviciul Vamal în vederea asigurării continuității comerțului preferențial pe întreaga durata a perioadei de criză, trimiterile poștale, deciziile tarifare prealabile, precum și digitizarea Declarației privind valoarea în vamă.

Mediul de afaceri a apreciat înalt procedura declarării periodice la export, ceea ce le permite micilor exportatori să economisească timp și resurse, care a putea fi investite în extinderea liniei de producere a mărfurilor destinate piețelor externe sau crearea unor noi locuri de muncă.

S-a menționat despre finalizarea cu succes a „Proiectul de asistență tehnică cu privire la modernizarea Sistemului Operațional ASYCUDA World”, care a avut drept scop modernizarea sistemului informațional.

Serviciul Vamal a manifestat toată deschiderea către mediul de afaceri și în acest sens a comunica despre organizarea în data de 14 august a.c., a unui webinar pe platforma Consiliului Economic de pe lângă Prim-ministru, care va conține prezentări practice și răspunsuri la neclaritățile apărute în timpul utilizării noii versiuni a SI ASYCUDA.

Notă: Comitetul Consultativ reprezintă o platformă de comunicare cu comunitatea de afaceri, dar și un mecanism de consolidare a transparenței în activitatea organelor vamale. Scopul acestuia constă în sporirea nivelului de cunoștință în rândurile societății civile referitor la politicile promovate de Serviciului Vamal, precum şi familiarizarea oamenilor de afaceri cu schimbările preconizate în legislația vamală.

Cristina Pendea

Inapoi la arhiva noutaților