27 de conducători ai Centrelor de instruire din cadrul mai multor instituţii publice şi private s-au întrunit, astăzi la CNA, pentru a participa la o şedinţă de informare anticorupţie, transmite CURENTUL.
Evenimentul, organizat de Direcţia generală prevenirea corupției, a avut ca scop informarea reprezentanţilor Centrelor de instruire despre posibilităţile subdiviziunilor de prevenire ale Centrului de a instrui angajaţii entităţilor pe domeniul integrității și anticorupției.
Moderatorul evenimentului, şeful interimar al Direcției generale prevenirea corupției, Ion Pruteanu, a prezentat modulele recomandate de Centrul Național Anticorupție pentru instruirea profesională în cadrul entităților publice și private, bazate pe planurile de acțiuni din Strategia națională de integritate și anticorupţie pentru anii 2017–2020. Astfel, printre subiectele propuse de CNA pentru dezvoltarea profesională se numără:
· asigurarea climatului de integritate instituțională,
· evaluarea, controlul intern al integrității instituționale,
· răspunderea pentru lipsa de integritate,
· mecanisme de declarare a cadourilor și denunțare a manifestărilor de corupție,
· managementul riscurilor de corupție și fraudă,
· etică și integritate organizațională,
· elemente de management etic în procesul integrării profesionale,
· standarde de integritate în sectorul privat etc.
Pe lângă instruirile menţionate, participanții la şedinţă au solicitat CNA să mai organizeze şi nişte cursuri de pregătire a formatorilor pentru entităţile publice şi private pentru ca aceştia, la rândul lor, să poată instrui personalul.
De notat că, la sesiunea de azi au participat conducătorii centrelor de instruire, reprezentanții subdiviziunilor de securitate internă și resurse umane, responsabilii de pregătirea profesională din cadrul Ministerului Afacerilor Externe și Integrării Europene, Ministerului Sănătății, Muncii și Protecției Sociale, Universității de Stat de Medicină și farmaceutică „Nicolae Testimițeanu,” Institutului de Științe ale Educației, Serviciului Fiscal de Stat, Inspectoratului General de Poliție și Inspectoratului General al Poliției de Frontieră, Serviciului vamal, Academiei de Administrare Publică, Asociaţiei Contabililor şi Auditorilor Profesionişti din Moldova, Centrului de Instruire în Insolvență MOLDINSOLV și Centrului de instruire a avocaților din Moldova.
Prin urmare, beneficiarii instruirilor sunt angajaţii administrației întreprinderilor de stat și celor municipale, societăților comerciale, funcționarilor publici în funcții de execuție și manageriale, precum și debutanților în funcție.
Amintim că, pe parcursul anului 2019, Centrul Naţional Anticorupţie a organizat instruiri anticorupţie pentru 38 000 de funcţionari publici.
Cristina Pendea