[ X ]
[ X ]
[ X ]
Circa 40 km de drum din nord-estul Republicii Moldova intră în reparație
8 Septembrie

Î.S. „Administrația de Stat a Drumurilor” anunță începerea oficială a proiectului de reabilitare a Drumului R14: R6 – Codrul Nou – Soroca – Unguri – frontiera cu Ucraina, tronsonul km 92,620 – km 123,620 (Lotul 1).

La evenimentul de lansare a participat președinta Maia Sandu, care a subliniat rolul esențial al acestui proiect în dezvoltarea economică a țării noastre. Cu sprijinul Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), acest proiect va îmbunătăți semnificativ accesibilitatea către regiunea Soroca și frontiera cu Ucraina, stimulând astfel comerțul și dezvoltarea economică în această zonă.

Menționăm că, compania ONUR Taahhut Tasimacilik Insaat Ticaret Ve Sanayi A.S. din Turcia a fost selectată pentru a executa lucrările pentru Lotul 1, în timp ce pentru Lotul 2, care corespunde tronsonului R8.1: R8 – Arionești – R14, km 0,00 – km 9,470, contractul a fost atribuit SRL ”Rutador” din Republica Moldova. Tronsonul de drum supus reabilitării are o lungime de aproximativ 40 km.

Principalele lucrări prevăzute în cadrul proiectului includ:

  • reabilitarea carosabilului existent, inclusiv lărgiri (o bandă suplimentară pentru camioane grele);
  • amenajarea acceselor laterale și a unui sens giratoriu;
  • construcția unui zid de sprijin și a sistemelor de drenaj;
  • amenajarea liniilor electrice, cablurilor de comunicații subterane și a canalizării;
  • implementarea măsurilor de sporire a siguranței rutiere, și altele.

Principalele cantități estimate pentru lucrările de reabilitare a Drumului R14: R6 – Codrul Nou – Soroca – Unguri – granița cu Ucraina, tronson km 92+620 – km 123+620 (Lotul 1) includ:

  • lucrări de terasamente (umplere și excavare), peste 340.000 m3;
  • frezarea betonului asfaltic, peste 20.000 m3;
  • reciclarea la rece a pavajului existent, peste 78.000 de m2 la 180 mm adâncime;
  • utilizarea a peste 75.000 tone de beton asfaltic;
  • construcția canalelor de evacuare a apelor pluviale pe o lungime de peste 14.000 de metri liniari;
  • instalarea a peste 5.000 de metri liniari de bariere de protecție (parapeți);
  • montarea a peste 800 de indicatoare rutiere; marcaj rutier termoplastic pe o suprafață de peste 17.000 m2.

Supervizarea execuției lucrărilor și asigurarea respectării standardelor și calității impuse vor fi gestionate de către compania IRD Engineering (Italia) care fost desemnată ca „Inginer” în cadrul contractului FIDIC.

Inapoi la arhiva noutaților