În perioada anului 2020, Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP), în condițiile pandemiei severe COVID-19, a efectuat 363 controale de stat planificate și inopinate, în domeniile de competență atribuite, transmite CURENTUL.
În domeniul supravegherea pieței privind produsele nealimentare și servicii, neconformități au fost depistate în 144 (60%) controale, verificate 1 103 loturi, 171 006 unități, din care 525 loturi, 90 354 (52,8%) unități erau neconforme cerințelor stabilite. În 44 (18%) cazuri au fost inițiate controale planificate, însă la fața locului s-a constatat că agenții economici supuși controlului și-au suspendat activitatea, iar 15 controale au rămas neinițiate, ținând cont de restricțiile pandemice impuse.
Au fost înregistrate următoarele rezultate :
121 cazuri de succes, la soluționarea petițiilor prin remedierea, înlocuirea, restituirea contravalorii produsului, serviciului necorespunzător;
Au fost realizat în total 361 activități de informare;
Au fost restituiți 625.469,00 lei către 89 consumatori.
Recepționate 1400 petiții/546 sesizări, dintre care 307 au fost readresate altor autorități de competență.
În cadrul activităților de informare și consultărilor acordate, au primit consultanță 13505 persoane.
La Ghișeul unic au fost oferite 151 consultații, la linia verde au fost înregistrate 8940 apeluri (8893 consumatori/47 agenți economici), apelanții au primit consultații.
Înregistrate 45 cereri pentru protecția mărcilor de produse (parfumuri, cosmetice, îmbrăcăminte, încălțăminte, galanterie), încheiate 45 dosare contravenționale și trimise în instanță pentru aplicarea sancțiunii.
Întocmite 157 Acte de constatare a clauzelor abuzive și transmise consumatorilor reclamanți, inclusiv 6 Acte de constatare a clauzelor abuzive au fost trimise în instanță.
Examinate 223 contracte de credit/alte tipuri de contracte
În registrul unic au fost înregistrate 345 dosare contravenționale (DC).