Modernizarea infrastructurii Căii Ferate este unul din planurile întreprinderii pe termen mediu și scurt. Despre aceasta anunță directorul CFM, Adrian Onceanu.
În cadrul unui interviu pentru CURENTUL, Adrian Onceanu a oferit mai multe detalii.
„Actualmente, cu suportul Băncii Europene de Reconstrucție și Dezvoltare și a Băncii Europene de Investiții se lucrează intensiv în vederea demarării lucrărilor conform proiectului de reconstrucție a infrastructurii feroviare pe sectorul de cale ferată Bender-Etulia-Cahul-Giurgiulești, valoarea cărora conform estimărilor preventive poate constitui circa 100 milioane de euro.
Pe lângă acestea, conducerea CFM a intervenit către Guvernul RM în vederea continuării procesului de modernizare a căii ferate și achiziționării a 64 vagoane de călători și 1 000 vagoane de marfă, precum și a finalizării lucrărilor de construcție a liniei de cale ferată Cahul-Giurgiulești – declarate ca obiect de utilitate publică de interes național, care asigură logistica zonei libere – Portul Giurgiulești.
Suma totală a investițiilor necesare constituie aproximativ 2,5 de miliarde de lei”, a spus Adrian Onceanu.
Cristina Parfeni