Deputatul Fracțiunii Platforma Demnitate și Adevăr, Alexandru Slusari, spune că Republica Moldova dispune de pârghii economice pentru soluționarea diferendumului transnistrean, care în același timp sunt benefice pentru buget, transmite CURENTUL.
Deputatul s-a referit la importul de motorină în regiune.
„Conform datelor statistice în regiunea transnistreană anual sunt importate circa 50 mii tone de motorină și 30 mii tone de benzină, care SUNT SCUTITE de accize, TVA și taxa pentru procedura vamală în temeiul …. unei Hotărări de Guvern din 19 septembrie 2001. Importul prin așa zis tranzit pe teritoriul Moldovei efectuează două companii SRL „Șerif” și SRL „Tiroiltreid” în baza licențelor, eliberate de ANRE.
O bună parte din motorină, conform datelor din surse credibile, este utilizată de către GOTP (Grupul Operativ al Trupelor Ruse, inclusiv și pentru exerciții militare, care au drept scop consolidarea forțelor separatiste și intimidarea autorităților constituționale ale Republicii Moldova.
În anul 2021 bugetul de stat va pierde de la acest tranzit aberant prin Moldova în Moldova aproximativ JUMĂTATE DE MILIARD lei în forma de accize, TVA și taxe pentru procedura vamală (reieșind din prețurile actuale angro pentru carburanți)”, spune Slusari.
Alexandru Slusari spune că pârghii economice sunt.
„După cum vedeți, Republica Moldova dispune de pîrghii economice pentru soluționarea diferendumului transnistrean, care în același timp sunt benefice pentru buget. V-am adus doar un sîngur exemplu din mai multe existente. Însă, autoritățile din Chișinău cedează poziția după poziția și nici măcar nu încearcă să folosească metodele de impact economic major în raport cu separatiștii.
Problema nu ține doar de impotența sau incompetența demnitarilor noștrii. Mulți din ei sunt implicați în scheme de acest tranzit mimat și sunt parteneri ai companiilor din Transnistria. În scurt timp vom veni și cu nume celor, care ajută firmelor transnistrene să transporteze benzina și motorina”, mai spune Slusari.
Cristina Parfeni