Agenția de Investiții, sub egida Guvernului Republicii Moldova, a lansat astăzi, brandul de țară pentru atragerea investițiilor, transmite CURENTUL.
Identitatea vizuală adaptată, sloganul „Grow in Moldova” („Crește în Moldova”) se regăsesc într-un program integrat național, înglobând oportunitățile competitive din toate sectoarele identificate drept strategice pentru economia națională.
Programul este dedicat atragerii capitalului extern în țara noastră și reprezintă o evoluție firească a brandului turistic național „Pomul Vieții”.
Director general al Agenției de Investiții, Rodica Verbeniuc, a declarat că este un brand de țară, un brand investițional al RM.
„Agenția astăzi este gata să-și prezinte logoul, manifestul, așa-l numim noi, pentru că în spatele unui logo nu mai este o persoană sau o instituție, este întreaga națiune, o țară. Această inițiativă ne aparține, din necesitatea de a consolida eforturile pentru o abordare complexă și pentru realizarea mandatului pe care l-am primit. Mandatul Agenției este promovarea bradului de țară în vederea atragerii investițiilor, în susținerea exporturilor tot prin prisma atragerii investițiilor. Pentru a crea acest fundament, pentru o abordare complexă, am încercat un exercițiu de re-imaginare prin care să integrăm identitatea grafică, vizuală, cu strategia națională de dezvoltare a economiei, care să susțină toată sectoarele identificate ca sectoare strategice în vederea atragerii investițiilor. Atunci când am pornit această aventură, un exercițiu deloc ușor, a fost foarte important să găsim susținerea autorităților. Ne dorim să devină un brand-umbrelă, care să unifice toate eforturile statului, oamenilor de afaceri, reprezentanților diasporei, cetățenilor – într-o misiune unică de a ne promova RM drept o destinație atractivă din punct de vedre a investițiilor”, a precizat Verbeniuc.
La rândul său, Ministrul Economiei și Infrastructurii, Chiril Gaburici, a menționat că este salutabil și a susținut, dar și va susține ceea ce face Agenția, pentru că e o echipă foarte bună.
„Ca piață de desfacere și ca piață pe care am putea atrage investiții, avem multe avantaje și mergem și promovăm aceste avantaje: amplasarea geografică, acordurile de liber schimb pe care le are țara. Avem ce promova, e bine să o facem cu un brand frumos, clar care să-l folosim peste tot și de toți. Vă felicit, mult succes nouă tuturor, în ceea ce urmează”, a punctat Gaburici.
Potrivit conceptului prezentat de Agenția de Investiții, logo-ul reprezintă o evoluție firească a brandului turistic național „Pomul Vieții”, elementele căruia fac trimitere la importanța turismului și a vinificației, completat cu simbolurile celorlalte 5 domenii strategice ale economiei naționale: Industrie ușoară, TIC, Automotive și Electronică, Infrastructură și Energetică. Identitatea vizuală va fi însoțită de mesajul #Grow in Moldova („Crește în Moldova”) – un îndemn pentru investitorii străini să-și dezvolte afacerile în țara noastră”.
Andriana Cheptine