Reprezentanții Consiliului Concurenței au participat la webinar-ului privind aplicarea legislației concurenței la intersecția dintre concurență, protecția consumatorilor și confidențialitate, organizat de Grupul de Coordonare a Rețelei Internaționale pentru Concurență (ICN Steering Group), transmite CURENTUL.
Evenimentul este al doilea webinar, din cele patru planificate, sub auspiciul Comisiei pentru concurență și consumatori din Australia, Biroul pentru concurență, Canada și Autoritatea pentru concurență, Italia, destinate membrilor ICN și consilierilor non-guvernamentali pentru a prelua cele mai bune practici și cunoștințe de la mediul academic, experți notorii în domeniu, practicieni privați etc.
Astfel, în cadrul evenimentului, moderat de Henri Piffaut, Vice-președinte, Autoritatea de concurență din Franța, au diseminat cunoștințele și practicile în domeniu:
Brent Homan, Comisarul Adjunct de Conformitate a datelor, Biroul comisarului pentru confidențialitate din Canada;
Dr. Katherine Kemp, Lector Superior, Universitatea din New South Wales Sydney;
Ms. Marcela Mattiuzzo, Partener, Vinicius Marques de Carvalho Advogados;
Mr. Timothy Muris, Professor, Școala de Drept Antonin Scalia, George Mason University.
Relația dintre legislația și politicile privind concurența și consumatorii a fost actuală timp de un deceniu sau mai mult și, actualmente, a devenit mai complexă. Interacțiunea suplimentară cu reglementarea confidențialității a adăugat o altă dimensiune la aceasta. Motivele acestei complexități și concentrarea sporită asupra acestui domeniu includ:
– Schimbări în tehnologia informației și creșterea platformelor tehnologice mari care au revoluționat modul în care datele personale și non-personale sunt colectate, stocate, transmise și utilizate în scopuri comerciale.
– Creșterea și proliferarea strategiilor de colectare și utilizare a acestor date care au permis ecosisteme mari de platforme tehnologice, precum și alte companii, cum ar fi brokeri de date, companii de difuzare a anunțurilor, dezvoltatori de dispozitive Internet și dezvoltatori de aplicații etc. pentru publicitate, distribuție și automatizare.
Scopul final propus de ICN Steering Group rezidă în elaborarea unei analize privind modul în care agențiile de concurență abordează probleme care pot apărea atunci când cazurile ridică simultan probleme de concurență, de consum și de confidențialitate, inclusiv probleme ridicate sau accentuate de modificările aduse practicilor de colectare și utilizare a datelor, bazându-se eventual pe studii de caz și scenarii comune.
Cristina Pendea