Pe parcursul anului 2020, au fost date în exploatare 5 sectoare de drum național și un pod cu o valoare totală de peste 204 milioane de lei, finanțate din mijloacele fondului rutier, transmite CURENTUL.
La sfârșitul lunii iulie, a avut loc recepția la terminarea lucrărilor cu darea în exploatare a unui sector de drum, parte a drumului național G91 și a unui tronson din drumul național G92, cu o valoare totală a lucrărilor de reparație de circa 66 milioane de lei.
Tronsonul cu o lungime de peste 8 km din cadrul drumului național G91, traversează localitățile Grozești, Zberoaia și Bălăurești din raionul Nisporeni. Al doilea tronson are o lungime de 3,2 km și este situat în intravilanul localității Mărinici din același raion, fiind parte a drumului național G92.
La mijlocul lunii octombrie, a fost dat în exploatare un tronson din cadrul drumului național M1, cu o lungime de 10 km. Sectorul de drum cu o valoare de peste 52 milioane de lei este situat în intravilanul localităților Condrița din municipiul Chișinău și Suruceni din raionul Ialoveni.
La sfârșitul anului, a fost dat în exploatare podul peste râul Răut, parte a traseului național G52, care face conexiunea dintre satele Prodănești, Ștefănești, Ciutulești și Cașunca din raionul Florești. Podul reparat cu o valoare a lucrărilor de circa 17 milioane de lei, are lungimea de circa 57 de metri și lățimea de peste 12 metri.
De asemenea, în anul 2020, au fost date în exploatare 2 segmente, parte a drumului național G109, cu o lungime totală de peste 4,1 km. Primul segment cu o lungime de 1,9 km, traversează extravilanul localităților Speia, Telița Nouă și Bulboaca din raionul Anenii Noi. Reparația acestuia a costat peste 36 milioane de lei. Al doilea segment trece prin comuna Speia din raionul Anenii Noi, având o lungime de 2,2 km și un cost al lucrărilor de reparație de peste 33 milioane de lei.
Cristina Pendea