Serviciul național unic pentru apelurile de urgență 112 reamintește importanța utilizării corecte a numărului de urgență, în contextul în care 34% dintre apelurile recepționate în luna noiembrie 2025 — din totalul de 158 497 solicitări — au fost non-urgente. Media zilnică a apelurilor a fost de aproximativ 5 283.
Din totalul apelurilor non-urgente, o proporție semnificativă a fost reprezentată de:
Din statisticile noastre, aceste apeluri au ocupat un timp operațional considerabil: lunar, aproximativ 24 de ore sunt consumate pentru gestionarea apelurilor abuzive și 145 de ore pentru cele informative, timp ce ar putea fi direcționat către situații care necesită intervenția imediată a serviciilor specializate.
Totodată, constatăm o descreștere a apelurilor cu caracter non-urgent abuziv și Info cu 2,75% comparativ cu perioada ianuarie–august 2025, ceea ce evidențiază responsabilitatea tot mai mare a cetățenilor în utilizarea numărului 112.
Cu toate acestea, operatorii 112 au continuat să gestioneze prompt situațiile reale. Cazurile medicale au reprezentat 70,48% din apelurile reale, însumând 61 051 apeluri. Poliția a fost solicitată în 23 623 cazuri, iar pompierii și salvatorii au intervenit în 1 876 situații.
Cele mai multe apeluri au provenit din municipiile și raioanele cu densitate populațională ridicată: Chișinău, Bălți, Orhei, Ungheni, Hâncești, Cahul, Soroca, Fălești, Ialoveni și Edineț.
Operatorii 112 au menținut un timp mediu de procesare de 79 secunde, iar un operator a preluat în luna noiembrie până la 3 738 apeluri reale.