[ X ]
Situația financiară a Consiliului Concurenței
22 Iunie

Rezultatele auditului situațiilor financiare ale Consiliului Concurenței la 31 decembrie 2017 au fost examinate în cadrul unei ședinței a Curții de Conturi.

Finanțarea activității Consiliului Concurenței în anul 2017 a fost efectuată din contul alocațiilor bugetului de stat – cca 19,1 mil. lei, precum și taxei de examinare a notificărilor privind concentrările economice – cca 0,7 mil. lei, iar cheltuielile efective au constituit suma totală de cca 19,3 mil. lei. Patrimoniul gestionat de Consiliu a constituit cca 5,3 mil. lei la finele anului 2017.

Probele de audit obținute în cadrul misiunii de audit au fost suficiente și adecvate pentru a oferi o bază privind exprimarea opiniei fără rezerve asupra situațiilor financiare ale Consiliului Concurenței la 31 decembrie 2017. Astfel, situațiile financiare, sub toate aspectele semnificative, oferă o imagine reală și fidelă a situației patrimonial-financiare a autorității auditate, în conformitate cu cadrul de raportare financiară aplicabil.

Se relevă că, managementul domeniului concurenței a Republicii Moldova este unul strategic și orientat pe termen lung, cu implicarea obiectivelor strategice, precum și dezvoltarea politicilor și planurilor destinate realizării acestora. Astfel, pe parcursul anului 2017, Consiliul Concurenței a asigurat realizarea priorităților, specificate în documentele de politici publice naționale și sectoriale în domeniul de competență, reflectate și în Programul de Dezvoltare Strategică al Consiliului Concurenței pentru anii 2016-2018. De asemenea, Planul anual de activitate al Consiliului pentru anul 2017 a cuprins un spectru de activități, sarcini și indicatori de performanță, care au fost realizate de către subdiviziunile structurale ale autorității, pentru a asigura atingerea priorităților/obiectivelor prestabilite.

Probele colectate de audit relevă că cumulul de activități definite în Planul anual în cauză au fost desfășurate în strictă corelare cu indicatorii de performanță prestabiliți, fiind asigurată realizarea acestor indicatori la un nivel avansat (cca 98%).

Auditul relevă, că Consiliul Concurenței a dat dovadă de responsabilitate față de recomandările anterioare ale Curții de Conturi, fiind constatat un grad înalt de implementare a acestora (de peste 91%). Totodată:

inventarierea în cadrul Consiliului a fost desfășurată în mod regulamentar contribuind la asigurarea bunei gestiuni a resurselor autorității;
mijloacele fixe gestionate au fost înregistrate în evidența contabilă pe deplină măsură, faptic există și sunt utilizate în cadrul autorității auditate;
modul de calculare a uzurii mijloacelor fixe, precum și stabilirea duratei de funcționare utilă a acestora au corespuns exigențelor cadrului regulator în vigoare;
informațiile privind activele nemateriale și amortizarea acestora au fost raportate în mod veridic și deplin;
cheltuielile entității au fost pertinente, în funcție de activitățile desfășurate, precum și veridice, din punctul de vedere valoric;
informațiile din rapoartele financiare privind veniturile nu au fost denaturate și reprezintă situația reală a acestora.

Cristina Pendea 

Inapoi la arhiva noutaților