Centrul Unic de Apel al Serviciului Fiscal de Stat al Republicii Moldova a recepționat 90804 de apeluri telefonice în prima jumătate a anului 2017. Dintre aceștea doar în luna iulie numărul apelurilor a constituit cifra de 11938, informează CURENTUL.
Conform unui comunicat de presă, în toate cazurile Centrul Unic de apel al SFS a înregistrat cereri, 79082 dintre ele fiind cu referire la asistență tehnică, iar 11722 cu privire la utilizarea serviciilor fiscale electronice și la aplicarea legislației fiscale.
Prioritare s-au dovedit a fi cererile ce au vizat impozitul pe venit (3010), procedura de completare a dărilor de seamă (900), TVA- ul (538), impozitul pe bunurile imobiliare (330), dar și întrebări despre taxe locale, patenta de întreprinzător, procedura de completare a dării de seamă, activitatea independentă, plăți pentru poluarea mediului, taxe rutiere, accize, impozit pe avere etc.
Printre solicitările de asistență tehnică cele mai frecvent întâlnite au fost cele cu privire la serviciile fiscale electronice, la procedura de conectare/utilizare a portalului servicii.fisc.md (25503), SIA Declarație Electronică (11489), Semnătura Electronică FSI (7678) și altele.
Totodată, în perioada lunilor ianuarie – iulie 2017, Centrul unic de apel a efectuat 17390 apeluri de ieșire către contribuabili pentru informare și asistență tehnică la procesul de utilizare a serviciilor fiscale electronice și consultare în domeniul aplicării legislației fiscale.
Cristina Pendea