Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor a elaborat două concepte pentru construcţia şoselei de ocolire a municipiului Chişinău, pe care le propune pentru consultare publică. Construcţia şoselei pentru care este necesară o investiţie de peste 200 milioane de euro va demara la începutul anului viitor şi se planifică a fi finalizată în 2017. Anunţul a fost făcut de ministrul Vasile Botnari în cadrul unei conferinţe de presă, transmite CURENTUL.
Potrivit ministrului, unul din conceptele elaborate prevede construcţia unui drum cu 4 benzi de circulaţie cu o lungime de 82 km, iar cea de-a doua variantă – un traseu mai scurt, cu lungimea de 62 km
„Decizia finală privind traseul centurii Chișinăului trebuie luată doar în urma unor consultări publice cu experții din domeniu, autoritățile locale, în primul rând ale primăriei Chișinău, dar și a primarilor din suburbii. Desigur, ne interesează și opinia cetățenilor, a celor care se vor folosi de această șosea”, a declarat Vasile Botnari.
Pe partea de vest a centurii se preconizează reabilitarea a circa 33 km de drum deja existent, dintre care 23 km vor fi reabilitate deja începînd din anul viitor în cadrul proiectelor de finanţare existente, susţinute de partenerii europeni.
Investiția pentru primele trei sectoare ale centurii, care vor intra în reabilitare totală din anul viitor, se ridică la 52 milioane de euro, bani oferiţi anterior de către băncile europene pentru realizarea programului de reabilitare a drumurilor.
Subiectul discuțiilor în ambele proiecte va fi drumul de ocolire a părții de sud-est al capitalei, două sectoare dintre care la moment nu există și urmează să fie construite de la zero. În ambele cazuri va fi construită o șosea cu patru benzi de circulație și intersecții denivelate pentru a fluidiza și securiza traficul.
„Obiectivul nostru este să construim un drum de ocolire modern, care să corespundă cerințelor europene, pentru a ușura traficul în oraș. Existența unei centuri a Chișinăului va permite redirecţionarea integrală a transportului de tranzit, dar și accesul mai ușor la destinație pentru chișinăuieni, ocolind centrul orașului”, a conchis Vasile Botnari.
Adrian Platon