Experiența din această sesiune de bacalauireat ne dovedește că unul din obiectivele Ministerului Educației, și anume schimbarea de atitudine și mentalitate, a fost atins. Despre aceasta a anunțat ministrul Educației, Maia Sandu, în cadrul unei conferințe de presă, susținută cu ocazia prezentării rezultatelor preliminare ale sesiunii de bacalaureat 2014.
După cum informează CURENTUL, Maia Sandu a declarat că, prima sesiune a examenului de bacalaureat din 2014, s-a desfășurat într-o atmosferă de normalitate, care contribuie la dezvoltarea unor relații firești de colaborare între elevi, profesori și Minister.
„În primul rînd, s-a înregistrat o scădere drastică a tentativelor de fraudare depistate în timpul probelor de examen de la 1833 în 2013 pînă la 161 în 2014. Schimbarea de atitudine s-a manifestat și în rîndul profesorilor, numărul sancțiunilor pentru încălcarea metodologiei de către șefii centrelor de bacalaureat sau de către cadrele didactice care au asistat în timpul examenelor reducîndu-se de la 23 în 2013 pînă la 6 în 2014. S-a schimbat și atitudinea societății, care a reacționat mult mai calm, cu unele excepţii regretabile”, a precizat ea.
Maia Sandu a afirmat că la examene a fost admis un număr de 27 597 elevi, iar profesorii au avut de corectat peste 93 de mii de teste la 22 de discipline. Rata medie de promovare a bacalaureatului, înainte de contestație, este de 44% , în scădere față de anul trecut, cînd aceasta a constituit 56%. În parte, această scădere este explicată prin faptul că peste 22% din candidații admiși în această sesiune sînt restanțieri din anii precedenți. „Din numărul total de restanțieri, 54% au restanțe la o singură disciplină, ceea ce înseamnă că aceștia au șanse mari în sesiunea repetată”, a specificat Sandu.
De menționat că, preventiv, au obținut medii de peste 8 un număr de 1199 elevi, media peste 9 – 161 elevi și doar un singur elev a obținut 10 pe linie la toate disciplinele.
În final, ministra Educației a felicitat toți elevii care au susținut cu succes bacalaureatul, pe părinții lor, care i-au sprijinit și încurajat pe toată durata școlarizării, dar și pe dascălii care au reușit să le insufle interesul pentru cunoașterea și competența de care au dat acum dovadă.
Andriana Cheptine