Organizatorii campaniei de sensibilizare și informare demarată în luna ianuarie a.c, cu genericul „Pentru sănătate și un mediu mai curat, colectează deșeurile separat”, au prezentat comunității rezultatele obținute până acum, în contextul unei conferințe de presă. Cu această ocazie, a fost lansată societatea pe acțiuni „Servicii Salubrizare Florești”, informează CURENTUL.
Campania de sensibilizare și informare are loc în cadrul proiectului „Îmbunătăţirea serviciilor de gestionare a deşeurilor solide în raionul Florești”, realizat de către Agenția de Dezvoltare Regională Nord (ADR Nord) și finanțat de către Guvernul Germaniei prin intermediul proiectului „Modernizarea serviciilor publice locale în Republica Moldova”, gestionat de către Agenția de Cooperare Internațională a Germaniei (GIZ).
Potrivit directorului ADR Nord, Ion Bodrug, dezvoltarea regională, în special regionalizarea serviciilor comunale, este un lucru foarte complicat, iar „o campanie de sensibilizare și informare în cazul proiectelor de gestionare a deșeurilor este mai mult decât necesară, este absolut obligatorie”.
„Eu cred că, totuși, oamenii o să înțeleagă importanța lichidării gunoiștilor pe care le avem în toate localitățile, reducerea numărului lor, întrucât asta înseamnă un mediu sănătos de viață, un mediu favorabil, un mediu prietenos”, a menționat vicepreşedintele raionului Floreşti, Procopie Şura.
La rândul său, șeful Inspecției Ecologice Florești, Vitalie Ciorbă, a salutat organizarea unei campanii de sensibilizare și informare pe tema gestionării corecte a deșeurilor solide.
Consultanţii ADR „Habitat” și-au planificat să ţină 70 de lecţii publice tematice pentru elevii a 35 de instituţii de învăţământ din cele trei raioane. Au fost organizate trei concursuri tematice de desen pentru elevi.
Sloganul campaniei, „Pentru sănătate şi un mediu mai curat, colectează deşeurile separat”, însoţeşte cele 20.000 de broşuri, distribuite cetăţenilor din raioanele Florești, Rezina și Șoldănești, în cadrul celor 35 de întâlniri publice preconizate. De asemenea, în cele trei raioane au fost instalate 400 de postere în 35 de localităţi. Mesajul campaniei este vizibil și pe cele 40 de panouri stradale.
Tatiana Cocerva