[ X ]
(FOTO) Simboluri naţionale pentru marcarea produselor, publicate de OMPI
6 Octombrie

Biroul Internaţional al Organizaţiei Mondiale de Proprietate Intelectuală (OMPI) a publicat săptămîna trecută o listă cu simboluri a căror protecţie a fost solicitată conform Convenţiei de la Paris. Printre acestea se numără şi simbolurile naţionale „Agricultura Ecologică – Republica Moldova”, „Indicaţie Geografică Protejată – Republica Moldova” (IGP), „Denumire de Origine Protejată – Republica Moldova” (DOP) şi „Specialitate Tradiţionala Garantată – Republica Moldova” (STG), transmite CURENTUL.

Astfel, în termen de 12 luni din data publicării, părţile membre ale Convenţiei de la Paris şi ale Organizaţiei Mondiale a Comerţului vor putea înainta obiecţii privind acordarea protecţiei semnelor înaintate.

Convenţia de la Paris oferă protecţie semnelor oficiale ale statelor împotriva înregistrării neautorizate a acestora sau a unor imitaţii din punct de vedere heraldic în calitate de mărci comerciale.

Simbolurile naţionale pentru marcarea produselor pot fi utilizate în mod gratuit doar de către persoanele fizice sau juridice deţinătoare ale dreptului de utilizare. Semnele pot fi aplicate pe produse, etichete sau ambalaje, de asemenea pot fi utilizate în publicitate sau în documentele care le însoţesc.

Marca “Agricultura Ecologică – Republica Moldova” este gestionată de către Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare. Aceasta poate fi aplicată doar pe produsele agroalimentare care respectă regulile de producţie ecologică.

Precizăm faptul că simbolurile naţionale IGP, DOP şi STG au fost selectate de către o Comisie naţională în rezultatul desfăşurării unui Concurs pentru crearea simbolurilor asociate indicaţiilor geografice protejate, denumirilor de origine protejate şi specialităţilor tradiţionale garantate.

Indicaţiile geografice, denumirile de origine şi specialităţile tradiţionale garantate sunt obiecte de proprietate intelectuală. Ele au un important rol politic şi economic şi reprezintă instrumente valoroase de marketing pentru toate ţările lumii, implicit pentru Republica Moldova.

1 DO IG STG

Adrian Platon

Inapoi la arhiva noutaților