Lipsa cadrelor didactice în instituțiile de învățămînt general reprezintă o problemă majoră și pentru anul de studii 2016-2017. Despre aceasta s-a discutat astăzi în cadrul ședinței de lucru a Ministerul Educației, informează CURENTUL.
Scopul întrunirii a fost de a examina situația din teritoriu privind pregătirea instituțiilor de învățământ general pentru noul an școlar. La ședință a participat viceministrul Educației Elena Cernei, responsabili ai Ministerului Educației, șefii organelor locale de specialitate în domeniul învățămîntului din toate raioanele republicii.
„Trebuie să creăm condiții optime, astfel ca pe data de 1 septembrie elevii să pășească cu bucurie pragul instituțiilor din care fac parte, iar noi suntem obligați să creem aceste posibilități. Împreună trebuie să prevenim situațiile de risc prin crearea condițiilor necesare privind infrastructura școlară. O mare atenție trebuie acordată și copiilor cu necesități speciale, care sînt incluși și ei în sistemul educațional”, a menționat viceministrul.
Principalele subiecte abordate în cadrul întrunirii au fost: dezvoltarea rețelei instituțiilor de învățământ primar și secundar general din perspectiva asigurării educației de calitate, finanțarea în bază de cost standard per elev a rețelei școlare; asigurarea alimentației copiilor și elevilor din învățământul general; asigurarea elevilor cu manuale școlare.
În sistemul educațional autohton, pentru anul de învățămînt 2016-2017 au fost investiți 9 miliarde de lei, dintre care, doar pentru reparațiile capitale au fost alocați peste 200 de milioane de lei.
În plan general, conform Ministerului Educației, instituțiile din toate raioanele țării sunt pregătite pentru a începe un nou an de studii. Totodată, cea mai mare problemă este lipsa cadrelor didactice în instituțiile de învățămînt: grădinițe, gimnazii, licee. În cadrul pedagogiei preșcolare 229 de posturi sunt vacante, cea mai mare lipsă se atestă la matematică unde sunt necesari aproximativ 146 de profesori, fiind urmată de fizică, aici lipsa de cadre fiind 88 de profesori.
Anastasia Borta