AGEPI a prezentat astăzi rezultatele înregistrate pe parcursul anului 2014 de Campania de sensibilizare a elevilor din liceele din mun. Chișinău cu privire la fenomenele pirateriei și contrafacerii, informează CURENTUL.
Campania a fost organizată de către Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI) în cooperare cu Ministerul Educaţiei al Republicii Moldova (MEd) şi Direcţia Generală, Educaţie Tineret şi Sport (DGETS) în perioada 3 martie – 24 octombrie 2014.
Lilia Bolocan, Directorul general al AGEPI, a ținut să mulțumească atît partenerilor care au ajutat la desfășurarea acestei campanii, cît și elevilor care s-au implicat activ în acest proces.
Scopul acestei acțiuni a fost să informeze şi să sensibilizeze tânăra generaţie despre riscurile şi consecinţele pe care le produce contrafacerea şi pirateria asupra dezvoltării economice, sociale şi culturale a ţării.
„Campania ne-a oferit un șir de indicatori, unde se află problema, la ce capitol, și cum trebui să acționăm pentru a stopa maladia. Piața se va schimba odată cu Integrarea Europeană, și vom avea produse calitative, care de fapt sunt produse originale.” a menționat Lilia Bolocan.
Astfel, în proiect au fost implicate 68 de instituţii de învăţământ, numărul de elevi antrenaţi în acţiune – 6400, iar numărul de chestionare completate – 5854.
Igor Grosu, viceministru al Educaţiei a vorbit despre importanța evenimentului care încununează opera, este o cultură spre care noi vrem să tindem, să-i protejăm pe cei care produc plus-valoare, iar magnitudinea acestuia să depășească Chișinăul, a subliniat viceministrul Educației.
Potrivit Planului de desfășurare a Campaniei, 35 dintre cei mai activi elevi din liceele mun. Chișinău le va fi organizată o tabără de toamnă.
Totodată, în cadrul evenimentului, au fost prezentate rezultatele sondajului de opinie, realizat în rândul elevilor privind atitudinea acestora față de plagiat, piraterie sau contrafacere.
Tatiana Cocerva