[ X ]
[ X ]
[ X ]
Serviciul Stare Civilă a lansat cea de-a doua etapă de digitalizare a fondului de arhivă
17 Noiembrie

Prima etapă de digitalizare a fondului de arhivă al Serviciului Stare Civilă (SSC) s-a încheiat.Din iulie 2013 până în prezent, peste 4 milioane de acte de stare civilă, emise înainte de 1944, au fost trecute pe suport electronic, transmite CURENTUL.

Scopul principal al acestor inițiative este ca cetățenii să obțină actele mai simplu, mai repede și cu bani mai puțini. Astfel, astăzi, Serviciul Stare Civilă și  Centrul de Guvernare Electronică (CGE) au lansat cea de-a doua etapă de digitalizare a fondului de arhivă, ceea ce presupune ca în următorii doi ani și jumătate să fie trecute pe suport electronic încă 9 milioane de acte de stare civilă din perioada 1945-2001.

„SSC va dispune de un fond arhivistic digitizat în totalitate, fapt ce va permite prestarea mai rapidă și calitativă a serviciilor publice, o gestionare mai eficientă şi sigură a datelor cu caracter personal, posibilitatea accesării istoricului documentelor. Astfel, serviciile Stării Civile vor deveni mai accesibile și mai aproape de cetățean”, a subliniat Oleg Efrim.

Tot astăzi, în scopul asigurării viabilității serviciilor electronice oferite cetățenilor, SSC, în comun cu CGE, a completat lista cu încă 12 acte care pot fi solicitate de stare civilă: duplicatul certificatului de schimbare a numelui de familie şi/sau prenumelui; duplicatul certificatului de adopţie; duplicatul certificatului de stabilire a paternităţii; extrasul de pe actul de schimbare a numelui de familie şi prenumelui; extrasul de pe actul de adopţie; extrasul de pe actul de stabilire a paternităţii; certificatul privind starea civilă; avizul privind afirmarea sau infirmarea schimbării numelui de familie şi prenumelui; extrasul multilingv de pe actul de naştere; extrasul multilingv de pe actul de căsătorie; extrasul multilingv de pe actul de deces; certificatul de capacitate matrimonială.

Elena Mocreac

Inapoi la arhiva noutaților